Gear hyler

Hej. I dag da jeg fik min speedbåd i vandet for første gang i år, og havde sejlet et par min. begyndte der en konstant hyle tone fra gearet. (Gashåndtaget). Jeg vil mene det er den alarm lyd den vil lave, hvis motoren ikke bliver kølet. Men jeg tror ikke det er problemet, da kontrolstrålen sprøjtede helt som den plejer at gøre. Den sejlede også fint, men jeg vendte straks om og sejlede ind igen. Motoren er en ældre Johnson benzin model med 55 HK.. Er der nogle der har en idé til hvofor den hylede sådan? Det er aldrig noget jeg har oplevet før. Håber I kan hjælpe lidt.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det en 2 eller 4 takt.?? tænkte på om der er olietryk på hvis det er en 4 takt.
At der er kontrolstråle betyder kun at din impreller (vandpumpe) virker, men hvis der er termostat til vandkølingen såkan det være at den har sat sig og lukker ikke op og så bliver den jo for varm. Så måske det er en temp alarm.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det kan også være en alarm for at den ikke lader. Måske skal du bare gå alle el-samlinger efter og rense dem, og sikre at der er god kontakt i dem. Det er tit det der er problemet.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er en 2 takt. Men hvordan kan jeg se om der er termostat til vandkølingen, og om den evt. har sat sig. ?
Hvordan kan jeg tjekke om det er lade alarmen? Hvis det er det, betyder det så at batteriet ikke lader under sejladsen? Eller gør det andre ting også?
På min 9.9 mariner fik jeg at vide at jeg kunne mærke på cylinderene om de blev for varme. Men hvis ikke den er gået i stå pga varme skal du måske tjekke din strøm først.

Måske du er heldig og kan finde en manual her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere