Afløb fra Båd til Kloak

Hej Skal bruge en kraftig pumpe til at pumpe mit spildvand (toilet (Kværnet af toilet) og alm afløb) væk fra min båd. Det skal pumpes ca 40 m væk og ca 6 m op. Har kigget på : Kärcher BPP Husvandværk 4500/48 (16452910) - 1995,- http://toolworld.dk/store.php?ctrl=119908&pno=79980&pointer=10 & Skandinavia Garden husvandværk Crome/Rustfri (79980) - 879,- http://toolworld.dk/store.php?ctrl=119908&pno=1.645-291.0&pointer=0 Måske med 1" Haveslange 25 m (54441) - 329,- Kan jeg bruge ovenstående eller noget lignende ? /lars
43 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale en grundvandspumpe, da de bedre kan tåle at der er urenheder i det der pumpes.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

jeg har en del erfaring med Lort og lign, jeg ville anbefale en kraftig cikrkulations/dykpumpe der kan tage store partikler, det er vigtigt at den har lidt "muskler", desværre betyder det med muskler et stort strømtræk. Det er vigtigt at du ikke forlader dig på en kontraventil, de virker ikke med lort, brug i stedet en antihævert. Køb en kvalitetspumpe og lav systemet ordenligt fra starten det er ikke rart at skulle lave ændringer i sådan et system. Endnu bedre er det med en kraftig membranpumpe men de er næsten ikke til at betale sig fra og de bedste er trykluftdrevet.

Dr_Lyn
Findes der en grundvandspumpe der er kraftigt nok (& til at betale (Max 2500,-)) til at løfte mit spildvand i den afstand og den højde mit krav stiller.

Mit problem er at jeg helst ikke skal ha "pumpestationer" undervejs til kloaken. Er bange for at det vil give lugte gener på broen.

Næsten alle dem der er i mit link, i det første indlæg kan klare det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Det er vigtigt at pumpen kan klare syre, lort er det mest nasty miliø du kan udsætte en pumpe for, den skal enten være i 100% plastic, tykt støbejern eller syrefast stål. Enten skal man vælge den billige løsning fra harald nyborg og være parat til at få lidt "snask" på fingrene når den skal skiftes eller også skal man vælge en god pumpe i tykt støbejern der ikke skal skiftes så tit. De syrefaste pumper er ikke altid så syrefaste som de er blanke, der er somregel noget der tærer væk alligevel. Plasticpumperne er korrosionsbestandige men den kinesiske kvalitet svinger og man kommer nemt ud for at skifte dem nogle gange før man har fået en der ikke er en mandagsmodel...
Sanistaal og lign har til tider tilbud på kvalitetspumper, hold øje med tilbudsavisen.

Dr_Lyn
Et andet argument for en god pumpe er at kinamodellerne har en tildens til at brænde af d. 24.12 eller d. 31.12 omkring ved 18-tiden, samme argument gør at man også skal have to gasflasker og en generator til backupstrøm :)
Tror jeg er kommet lidt tættere på en løsning. Er der nogen der kan hjælpe med 2 stk tønder der kan bruges til formålet. Tror ikke de skal være større end 60L. Syntes at ha set nogen i DBA, men kan ikke finde dem igen :( De skal selvfølgelig have 100% tætsluttende låg :)
Prøv Bryggens Jernhandel på x-vej, de plejer at have et udvalg.

Dr_Lyn
Bryggens Jernhandel, lyder som tønder af jern, tror jeg foretrækker plastic.
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis