Tilføjelse til hegn i haven - hvad hedder sådan en dims?

Hej

Jeg skal have lavet en tilføjelse til mit hegn i haven.

Hegnet er godt 180cm højt, og jeg håbede at det var højt nok til at katten ikke kunne springe over det - uhyggelig naivt håb fra min side. Dyret kan lige netop få fat i kanten og hive sig op over.

Nu vil jeg lave en tilføjelse på hegnet - et stykket bukket jern skal skrues på - 2-3 gange hen ad hegnet - og mellem disse stykker jern skal der så være hønsetråd eller noget der ligner.

Men jeg aner simpelthen ikke hvad sådan et stykke jern hedder?

Hedder det bare et bukket stykke fladjern?

Jeg har spurgt i alle de store byggemarkeder, men sådan noget har de altså ikke.

Nogen der ved det - eller har forslag til hvor man får fat i sådan noget?

Jeg har lavet en fin tegning, som burde illustrere hvad jeg mener :-)

På forhånd tak
Thomas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det vist godt at din Kat ikke kan tale, så ville den nok spørge dig hvad det nu skulle være godt for
Jeg tror ikke det er noget du kan købe færdigt, og skal du have det lavet hos smeden bliver det nok for dyrt.
Jeg vil derimod anbefale dig en lidt billigere løsning, køb nogle galv. spir (søm) á 150 mm. længde, bor passende huller oppe fra i hegnet så spiret kan stå lodret. Træk så noget ståltråd imellem dem en 5 cm over hegnet og en ca. 10 cm. oppe, når pivdyret så forsøger sig med et af sine ekvelibristiske numre, bliver den mødt at et hegn som ikke dur at sætte over der er heller ikke længere mulighed for at gå øverst på hegnet. Vær sikker på at du er uden for Flænser rækkevidde når pivdyret bliver til en meget sur kat.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/moebelbeslag/moebelvinkler/vinkeljern/vinkeljernrustfri/

de har dem sikkert i større formater og de kan så derefter bøjes
Tak for alle svarene :-)

Jeg vil gå i tænkeboks, og beslutte mig for om jeg skal lave et torturhegn eller en løvepark :-)

Tak for de hurtige svar
Annonce
Kør til jernhandleren og køb noget fladjern 3x20 mm og fat nedstryger og boremaskine, buk dem i en skruestik med en stor hammer, hvor svært kan det være. 
Eller køb et bundt hegnspæle ved H.Nyb. De er ofte på tilbud.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Du kan også skære toppen af dine pæle af i smig, og så skrue en lægte eller reglar på i en passende længte. Og der på sætter du 1 - 2 tråde, mere skal der ikke til.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Og så er der jo den ultimative løsning, et flækket plastrør der skubbes ned over kanten på plankeværket. Så kan Pivdyret ikke få fat, hvor efter den kommer tilbage til start position
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis