motor hakker mystisk

Ok fortsættelse på mine tråde om benzinfilter og 'købe uden regattest' til corolla '90 (karburator version).

Symptom:
motoren hakkere lettere i det ved lavere omdrejninger, særligt i lavere gear. Ikke meget men nok til at man kan mærke det.

forleden fyldte jeg benz på en næsten tom tank. Bagefter hakkede den helt vildt og gik ud efter 400m. Ventede 30min og fik den igang igen. Idag skiftede jeg så benzinfilteret, da jeg gik ud fra at det var slammet til fra bundsjatter i tanken, hvilket ikke hjalp desværre. Kørte en tur på 40 min, og efter at den havde været slukket en halv time hakkede den atter helt vildt, indtil den ligesom fik ordentlig fat og kom rigtig igang.

Så spørgsmålet er: hvad kan det skyldes? Idéer jeg kan tænke på er strømfordeler, luftfilter, tændkabler og tændrør. Hvilken rækkefølge ville I forsøge at finde ud af hvad problemet er? Har ikke lyst til at skifte platiner, hvis jeg kan nøjes med at vaske tændkablerne hvis I forstår.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Platiner, nu er det jo ikke en knallert, du har købt, du har dit hyr med den gamle toyota.

Når man ser på dit motorrum, ser det ud til at du køre med tændkabler i hård plastik, disse er ikke originale, men ligner bare noget thansen pjat, de kan være et problem, da de ikke isolerer på samme måde som de originale, med gummi overtræk, der kan godt skyde en lille ubetydelig gnist mellem dine kabler og det er nok til at den ikke går som den skal.
Sådan en gammel bil, der ville jeg, bruge de få hunderede kroner og så købe et nyt tænddæksel,ny rotor, nye tændkabler og nye tændrør og så se om vacumslangen sidder på sin plads, under dit luftfilter, som heller ikke er komplet.
Ja jeg kan da heller ikke se noget skilderi af motorrummet! :(
Men ellers er jeg meget enig med Renaulten.
Der ud over mener jeg huske, at netop ældre Toyotaer er meget kraftigt forsynet med allehånde vacuumslanger omkring kraburiden. Er nogle af disse revnede, faldet af, ombyttet, vil der sikkert også være visse kvaler.
Hvad med bare almindelig lort i kraburiden?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hans indlæg som hedder udskiftning af benzinfilter, der er foto af hans motor.
Tak for svarene!

Faktisk er billedet i den anden tråd ikke fra min egen bil, men et jeg fandt på nettet til illustration for at finde benzinfilteret.

Hvad med bare almindelig lort i kraburiden?

Hvad gør man ved det? Skal hele skidtet af for at renses eller er der en nemmere metode?

Mht. til tænddæksel og rotor, er det så noget man selv kan fiske, eller kræver det specialværktøj og en masse erfarring?
Annonce
UXI:

Tænddæksel, tager du bare og skruer de 2 skruer af, så tager du dækslet af, der sidder så en rotor, det er den der drejer rundt og gør så bilen tænder, denne trækker du bare af, ( den er ikke skruet fast ), så sætter du ny rotor på og det nye tænddæksel, spænder det nye dæksel, ( men spænd ikke for hårdt, da det er lavet af bakkelit og knækker nemt ) nå det er gjort, tager du tændkabler af, en for en og sætter på det nye, husk at det er samme rækkefølge, ellers starter den ikke.
Mange tak champ!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis