pudsning af facade

 Hej jeg er ved at pudse min facade, og er løbet ind i et problem.
Mit hus er fra 1933 , så jeg er startet med at lave en del for arbejde inden pudsningen. Facaden har i forvejen en tynd men stærk struktur puds , nu er det så jeg ønsker at få en glat overflade. Jeg har højtryks renset facaden, lavet div huller . Efterfølgende har jeg smurt facaden ind i en tynd blanding lip /multiklæber, for at få en god bindeevne. Jeg har valgt at bruge bastard mørtel , selve pudslaget er ca 6 - 8 mm så nu kommer mit ? efter jeg havde trukket mørtlen på med stål bræt , ville mørtlen ikke sætte sig , altså ment som jeg kunne ikke køre pudsbrættet over selv efter over en time . Det har jeg aldrig været ude for før, har pudset en del m2 i huset. Så der må jeg give op for gode ideer, så håber i kan hjælpe mig.
Ville lige nævne at imens jeg nu skulle vente på mørtelen ville sætte sig , prøvede jeg at pudse på sålbænken ,som står i ren mursten,der var mørtlen helt perfekt.

MVH Mla   

gyb
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, der er vel bare ikke meget sugevne tilbage i muren :) Der er ikke andet at gøre, end at vente.. Jeg har engang pudset direkte på betonelementer. Dét var godt nok noget snot.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Det har jeg hørt om før! har du lavet det på den måde før?
Prøv at blande betonklæber i bastardpudsen den gir en smidig og binder bedre på underlaget.
jeg har selv pudset en med bastardmørtel iblandet betonklæber og vil helt klart anbefale det, og hvis du brugere den blanding næste kan du sparre fliseklæberen.
Har du forresten husket at svumme overfladen inden du begyndte at pudse??
http://www.danalim.dk/dk_product/byggeri/specialprodukter/betonklaeber_661/

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej jeg har lavet det før på samme måde , der har ikke været det problem .
Det med betonklæber er nok en super ide, det vil jeg prøve imorgen.
Har husket at svumme .

Mvh mla

gyb
ja det kan tage lang tid at få det til at tørre hvis underlaget ikke suger. En anden gang kan du blande noget sand i lip'en, det vil give det en smule sugeevne

Men ellers er fransk cement en god hjælp til at få det til at tørre på ikkesugende underlag

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

HVad er at svumme ????
Hej
Skal det forståes sådan at al det gamle puds er væk? Og du er helt inde til murstene?
For så lyder det da helt forkert i min verden med lip og benklæber.
Så skal muren da kastes ud. Hvorefter du pudser muren op. Du nævner jo selv der ikke er problerme hvor der er mursten og ikke lip.

Svumme=At koste en tynd `vælling` på et underlag. Så materialet for ordentlig fat
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis