diskfragmentering

Hejsa. Min gamle pc siger nu at der ikke er plads nok til at fragmentere den der er kun 5% plads tilbage det vil sige kun på c drev da disken er delt mellen c og d drev jeg har så installeret et program der hedder regkure men jeg ved dælme ikke om jeg tør lade den ryde op på c drevet ville det hjælpe at køre det program styresystemet er windows xp pro

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke dit spørgsmål..
Med prøv at hente ccleaner (crap-cleaner) og giv xp en tur med det så får du fjernet en masse crap (affald).
Gå evt. i din dokument mappe og flyt musik, billeder og hvad der nu ligger der over på d: drevet

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej old man ja det vil jeg så prøve men er der en risiko for at ccleaner fjerner ting der stadig bruges og dermed giver driftproblemer der må være en del møj på det drev da det er på 20 gigabyte og når jeg kikker på indholdet er der faktisk kun lidt småfiler at se

Hitman
Ja der ligger meget skidt fra XP og Iexplore.. Det værste den fjerner er dine automatiske password.. Jeg fjerner altid alt den kan finde

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Slet de ældgamle gendannelsespunkter i mappen System Volume Information. Hver gang der installeres noget, vil systemet oprette et gendannelsespunkt.

Slet Temporary Internet Files under Documents and Settings/"dit-brugernavn"/Lokale indstillinger.

Slet cache filerne fra eventuelle andre browsere.

Flyt evt. Dokumentmappen vha. Stifinder til drev D

Flyt evt. Pagefile.sys til drev D.

Mvh. Christian

Eller udskift C drevet med en større disk. Tidsmæssigt er det ofte billigere. Eks. til seagate kan du downloade et kloningsprogram så du kan flytte din gamel disk over på en ny og større uden datatab eller besvær. En ny 300 GB disk koster dig under en plov. Og det tager ca. 1-2 timer at installere inkl. flytning. Skal du til at rydde op, slette, og tage stilling til indhold. flytte rundt på ting osv. så bruger du hurtigt et par dage, og du risikerer også hurtigt at der er noget der ikke virker.

Når det så er sagt, så er der altså ingen grund til at køre en defragmentering på en moderne disk. Den er hurtigt nok til at det ikke er noget problem med et par fragmenterede filer.
Annonce
Takker for alle svar. Har nu kørt en tur med programmet ccleaner og det fjernede da også for ca 1gb oprydning i diverse gendannelsespunkter hentede næsten 2 gb alt i alt er der nu igen plads nok ang at montere en ny disk jep det kunne man da godt gøre men jeg kan sagtens nøjes med den plads jeg har nu og nu er den tilbage som da den var ny for ca 7 år siden og er hurtig nok til at starte op og være på nettet efter 35 sek ja det er alså mit parameter for dyrets tilstand

Hitman
Jeg har lige prøvet ccleaner, da min computer i lang tid har været mega laangsom, hold da op, det virker, jeg har fået min gamle computer tilbage igen, tak for det grandoldman!

MVH
Hvis det er 1 hardisk som er delt op og ikke 2 harddiske som er sat op som hvert sit drev kan du ændre størrelsen på c-drevet.
Det kan gøres direkte i windows. Da jeg ikke ved hvilken windows udgave du bruger kan jeg ikke guide dig igennem men det er meget nemt at gøre.
Hej Lavbo. Der er kun en disk som er delt i 2X20 gb Windows XP Pro Det kunne være rart med lidt mere på c drevet

Hitman
Så ville jeg ikke lave om på størrelserne på drevene da xp skal have temmeligt meget plads for at køre. Men prøv CCleaner. Det er nemt at bruge. Tryk på knappen og lad den finde hvad den kan og slet det så. Det kan du trygt gøre. Har brugte på alle mine computere og det virker rigtigt godt.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis