Dell med ulovlig XP?

Hej Nørder

Jeg sidder med en Dell bærbar computer som er købt af en gammel arbejdskollega.
Da jeg fik den af ham, havde han renset den og sørget for at alt var helt "rent"!!

Nu sidder jeg så og finder ud af at det er en ulovlig kopi af XP jeg har på den. Eller er det?
Min lillebror, som ved en del om computere, siger at den label der sidder under computeren indikerer at der er betalt for en licens.

Hvad skal jeg gøre nu?
Ringe til Microsoft eller Dell?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har labelen så har du licensen. Den er din garanti og ejendom. Hvad du præcist har licens til står på labelen. Hvis der er installeret noget andet på maskinen så er det ikke nødvendigvis ulovligt - det kan jo være en downgrade fra Vista. Det var der mange der gjorde før Microsoft leverede nogle fornuftige Service Packs til Vista (det er der iøvrigt en del der stadig gør). Du kan bestille en ny CD fra DELL hvis du mangler den originale CD.
Jow jow!!

Der står Windows XP Proffessional og lidt mere med en produckt key.

Skal jeg bare kontakte Dell?

Næstformanden

Jeps - du kan enten ringe til dem eller bruge hjemmesiden. Du angiver bare computerens service tag, så ved de nøjagtig hvad du har. Jeg ved ikke hvad de skal have for et nyt sæt CD'ere, men da det jo ikke er nye licenser du skal have burde det ikke være en formue. Alternativt, bed dem om du kan downloade et image så kan det være du slipper med at det koster gratis eller næsten gratis.
bliver lige nysgerrig! hvordan fandt du ud af din udgave er ulovlig ? er det windows genuine software der piver over din licens? hvis det er den mener jeg den plejer at tilbyde dig at kunne skifte licens, ellers er det vist nok at finde et eller andet sted hos microsoft, men det forudsætter jo at licensen i bunden af din maskine matcher den windows version der er på din maskine. hvis den ikke gør skal du enten ud og have en ny windows cd eller også en ny licens. det nemmeste er jo nok som phwinther skriver at kontakte dell og bede om et recovery cd sæt.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det startede med at jeg ville prøve at bruge Mediaplayer, som jeg sjældent gør. Og den ville have en opdatering og godkendelse af Windows. Den siger så at min version ikke er lovlig.

Men det kan godt være at jeg skal have min bettebror til at kikke på det. Jeg ved nemlig ikke helt så meget om computere som ham...

Han har flere gange hjulpet mig med forskellige problemer via fjernsupport. Og så farer min mus frem og tilbage over skærmen. Og klikker på ting jeg ikke kan nå at læse, selvom jeg læser noget hurtigere end han gør. Han VED bare hvor han skal klikke. Han læser ikke.

Næstformanden

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis