Reperation af kloak? aut. pris ?

Davs

Vi har en nedløbskloak. Hvor 2,5m nede i jorden nedløbkloakken er knækket af hovedkloakken. Kloakken er 56 år gammel. (Omkring beton kloakken er der ingen sand. det er røget med ud i kloakken.

Jeg har nu prøvet at indhente flere tilbud, som jeg vil høre om I syntes er rimligt.

Der er fliser hvor der skal graves ned (10x20x5cm), der skal graves 2,5m ned, så det kræver en lille minigraver.

Jeg har fået tilbud på 18.000,- hvilket jeg syntes lyder enormt dyrt ???, men er det bare mig. Jeg har ligeledes fået svar fra flere entrepenører at de ikke ønsker opgave (?)

Jeg vil på ingen måde selv give mig i kast med at grave alt den jord op. Men vil høre om I har nogle forslag.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er nok, at det sikkert er lige op og ned af din sokkel, så man ikke bare kan grave et kæmpe hul og så skal der stives af, før nogen tør gå ned i udgravningen og arbejde.
Så alt i alt er det lidt af en møgopgave, men godt nok mange penge, som jeg selv ville være utilpas ved at skulle ud med.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er faktisk en møgopgave...... Det er faktisk helt inde ved soklen, og for det ikke skal være løgn er det lige midt imellem 2 lyskasser, som ca. går 1m ned i jorden (og lyskasserne er 100x60cm)
Og ja der skal stives af også..
ja... og så er 2,5 m ned ikke en opgave for en lille minigraver. Den kan slet ikke nå derned!
Hvorfor ikke grave det selv? du kan jo starte med at grave til ca. 180 cm ned og så lave en skærm i træ som kan beskytte dig hvis jorden skulle falde sammen.
Jeg har været med til et lignende projekt hvor vi gravede dræn omkring en kælder, det gik fint.
alternativet kunne være at du gravede et godt stykke ned og så fik en til at tage det sidste med maskine.
de 18 000 er det inkl. rør?

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

ja grav det meste selv og nøjes med at betale 17000.
prisen er rimelig. og du vil ikke rigtigt spare noget ved selv at grave det da det vil ta maks en time for en graver og flere dage selv.
Annonce
-> VVS´eren
En minigraver (med førehus) kan nå 2,45m ned..

->msms
Fordi vi ikke graver selv er:
der skal opgraves min. 200x100x250cm

Total dm3=5000 = 5m3

og lad os sige denne lidt våde leret jord har en densitet på 1,6 hvilket så svarer til ca. 8 tons + Det skal lige fjernes lidt osv. Derfor vurderer jeg at der skal en gravemaskine til.

Vi har tidligere gravet lille huller til bede, og det er et marreridt pga. den leret jord.

-> Sluppermand
De 17.000 er INKL ALT.
Der er selvfølgelig forskel på folk, men jeg gravede selv alle mine kloakrør fri, både under huset og størstedelen af det der lå udenfor. jeg fjernede ca. 16 tons jord som jeg kørte på lossen. jorden hos mig er også meget leeret flere steder måtte jeg skrabe det af skovlen fordi det ikke ville slippe. min pointe er ikke og spille smart, men at fortælle dig at jeg har været i næsten samme situation. og jeg overhovdet ikke havde råd til at betale næsten 40 000 for det arbejde. jeg kunne nøjes med 10 000 for arbejdsløn og nye rør til kloakmanden. det kan lade sig gøre st grave det selv og det kan gøres over længere tid, feks nogle uger. jeg havde det fedt med at ringe til kloakmanden og sige at han ikke skulle lave tilbud på gravearbejdet men kun på at lægge rørne. han tilbød mig straks arbejde i sit firma da han så det hul jeg havde gravet.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

msms->

Det er jeg helt klar over.. Tager dælme hatten af for dig.

Jorden her er også så leret at den hænger ved skovlen. Vi har lige lagt 70kvm fliser.

En anden grund til jeg ikke lige selv gør det, er at det er en husstand (rækkehus) med 7. Havde det være en selvstændig parcel jeg havde, havde jeg selv lejet en minigraver og gjordt det, men da folk er meget pernippen her, jamen så tager vi det med regning osv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis