Hjælp til kantfræser til overfræser søges.

Hejsa,

Jeg har fundet den her kantfræser som passer perfekt til mit behov (LINK HER - Varenummer: 32557440), pånær lige at min Bosch overfræser kun kan tage op til en skaft diameter på 8mm.

Jeg har en skabelon klar og skal fræse igennem en blok Asketræ på ca ~4.6cm.

Nogen der kan hjælpe mig med et godt sted at købe kantfræsere, eller fræsejern til overfræsere i det hele taget?

Mvh

Greg

<p>Ingen signatur</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. Jeg tror ikke du kan holde denne fræser i hånden den er jo 19mm i diameter, men prøv i et værktøjsfirma at få en 2 skærs endefræser i lang udførelse  Ø8 mm. 

Hej Håndsted,

Den er jeg med på, det er derfor jeg efterlyser et sted at købe endefræser/kantfræser med skaft diameter på 8mm (maksimale størrelse jern min overfræser kan tage), som kan fræse i mindst 5 cm's tykkelse. Det har været umuligt for mig at finde nogle informationer på nettet.

Nogen der kender et godt værktøjsfirma?

/Greg

<p>Ingen signatur</p>
Du kan prøve KJ Værktøj de har endefræsere i lang udførelse.
Mange tak. Dem prøver jeg lige. ;o)

<p>Ingen signatur</p>
Hej
Du kommer sikker til at skulle bruge mange jern - at fræse så dybt giver voldsomme vibrationer i jernet, og det knækker...
Jeg tror du skal være glad, hvis du kommer 2,5 cm ned uden problemer...

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Annonce
Hejsa,

Jeps, det lader det til.

Jeg har derfor fundet 2 jern hos Profil Værktøj A/S, som kan bruges. Begge med kugleleje-skabelon. Så fræser jeg først fra den ene side (hvor der fræses efter skabelon), og så den anden. Kuglerlejerne sidder henholdsvis i toppen af det ene jern, og bunden af det andet (hvis det giver mening). :o)

/Greg

<p>Ingen signatur</p>
Stark har også en del fræsejern at vælge imellem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis