ABS problemer...

Hejsa
Jeg har en Nissan Primera 1.6 '99 - Jeg har pludselig fået et problem: Min ABS-lampe lyser konstant, jeg har lige skiftet til sommerdæk og der kiggede jeg bremserne efter og de så ud til at være i ok stand. Så det skulle ikke være derfor...Jeg har også prøvet at lave nogle hårde opbremsninger uden held! Kan det være sensorne? Og hvordan tjekker man det???


Bingo

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan måle modstanden i følerne. En tysk bil har ca 2000 ohm´s modstand.

Tak, for forslaget, men tror ikke det er det. Min far er mekaniker, men er bare for gammel til at have haft med ABS bremser og gøre, så det er ham og jeg der i fællesskab "ordner" bilen. Han prøver desperat og lære mig at gøre tingene selv - hvilket er rart at ku!

Bingo

Tak for rådet, det kan jeg prøve!

Bingo

hej Bingo!

Vær ikke så ked af det !

Det er garanteret ikke så stort et problem ? Rigtig nok det er garanteret en af dine følere ved hjulet ! prøv at få fat i et  Ommeter det er garanteret 1 af disse som er stået aaaaaa......... De skal helst have samme modstand alle 4. God fornøjelse .

mvh leif

PS: du er vel ikke kommet til at knække noget af føleren ved din Bremsekontrol???.Eller tandkrandsen er ødelagt.

Annonce
Tak for et rigtig godt og brugbart råd, men jeg endte med at køre ud på Nissan og det var en sensor der var gået. Sådan en koster 2100,- meget for en på SU....Og så skal den jo også lige monteres! ØV ØV ØV

Bingo

Øv !!

Ja! så var det ikke helt ved siden af""

Men den kan du da skifte selv?.

mvh

Prøv dog om ikke du kan få en uoriginal. Det ved jeg findes til mange biler. Så koster den formentlig kun en brøkdel.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kan desværre ikke selv skifte den, for alt er rustet fast dernede. Min far (som er mekaniker) har været nede og se om det ikk ku lade sig gøre....Så jeg tror desværre at løsningen for mig må være at punge ud...


Bingo

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis