ABS problemer...

Hejsa
Jeg har en Nissan Primera 1.6 '99 - Jeg har pludselig fået et problem: Min ABS-lampe lyser konstant, jeg har lige skiftet til sommerdæk og der kiggede jeg bremserne efter og de så ud til at være i ok stand. Så det skulle ikke være derfor...Jeg har også prøvet at lave nogle hårde opbremsninger uden held! Kan det være sensorne? Og hvordan tjekker man det???


Bingo

Hejsa Jeg har en Nissan Primera 1.6 '99 - Jeg har... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Desværre, alt er rustet fast dernede, min mekaninker-far har prøvet og tjekke, men syntes ikke han havde lyst til at begynde på det arbejde - så jeg må betale mig fra det

Bingo

He he.. Jeg kan jo prøve og overtale ham! Tak for rådet ellers...

Bingo

Jeg forstår godt den gamle mand. Jeg gider sgu heller ikke mekke bil for børnene evig og altid! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja jeg kan da også godt forstå hvis det er fordi han ikke gider, men det plejer han nu ellers at sige ret KLART, hvis det er det...så jeg tror det er fordi han ikke lige har de ting der skal til - f.eks noget der kan afgive nok varme til at løsne de rustne ting...

Bingo

Skrevet af Bingo den 04-05-2009 07:57
Tak for et rigtig godt og brugbart råd, men jeg endte med at køre ud på Nissan og det var en sensor der var gået. Sådan en koster 2100,- meget for en på SU....Og så skal den jo også lige monteres! ØV ØV ØV

Det var dyrt

vi har en gang skiftet en abs føler på en nyere mazda og det kostede 1100 incl montage for en på venste baghjul og prisen var ikke orange

ellers køber man dem brugte hos en ophugger til den pågældende bil

men igen sikkerheden kan ikke gøres op i penge så det skal være i orden uanset hvad det koster .Ligsom man kører heller ikke med thansen bremse klodser her vælger man altis originale der er en grund til prisen hos thansen er så lav som den er
Lyder det for dyrt? Jeg skal give 2500 incl. montering og mom....det skulle vist endda være til en slags "vennepris" for min far har arbejdet på Nissan i Roskilde, godt nok for en del år tilbage, men det er da de samme som stadig har værkstedet...Måske man skulle se om andre var billigere, man tager det tit bare for gode varer fordi det er nogen man kender!

Bingo

Ja, T.Hansen har nogle ualmindelige dårlige reservedele, købte engang en udstødning og måtte bytte den 3 gange inden for 1 år, til sidst købte jeg en anden uoriginal (Walker), som jeg/vi aldrig har haft vrøvl med....Så ud med T Hansen

Bingo

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis