plantekasse til krydderurter

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver en plantekasse til krydderurter...nemt, billigt og så må den gerne være pæn. Ikke for høj, men alligevel så høj at min lille hund ikke kan tisse i den....:)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv det her link:

http://www.woodworkersworkshop.com/resources/index.php?cat=449

der er en del tegninger til forskelligt udformede plantekasser. Håber det kan bruges.
Hvad med en gammel træølkasse, eller en trævinkasse, som du forer med noget sort plastik og fylder med jord - hvis det bare skal holde et år eller to?

Green

Også en fin idé, men vil gerne ha den lidt større så der er plads til mange sorter
Køb en kapilærvandingskasse evt. med tilhørende skjuler. Skjuleren kan dog også laves af enkle midler selv (træ, flet eller hvad man nu har) i tråd med Runes link herover. Læg en plantesæk i kassen, skær huller til potterne og stil nu urterne i potter på sækken.
Ved at beholde urterne i potterne vokser de ikke lige sammen, og en evt. flytning er let. Når rødderne er kommet ned i plantesækken er de tilnærmelsesvis pasningsfri, da de kan leve af vandkassen længe.

 

Den med kapillærkasssen har jeg tænkt at benytte, da jeg har en fra sidste år. Den kan beklædes med et slags lavt hegn ( lodrette stolper) hele vejen rundt, det bliver vist løsningen...tak for alle de gode idéer

Hilsen Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis