Go ide...??

Jeg har i et par været træt af min gamle sorte stive udstødningsslange , og den var helt gal da jeg skulle sætte en anden motor i ... gik ind i en traktor og maskinhandler og spurgte og de havde noget ... kom ud med en slange til en gyllespreder.. der er syrefast og kan tåle 75 grader.. !! har nu hældt 3 liter spild kogende vand igennem uden der er sket noget..   30 kr meteren.. de havde også den store sorte slange til 150 kr m ,ved ikke om fidusen er kent.. men sender alligevel den her ..

MVH Hald
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ser jo vældig fikst ud, der er dog lige et problem som du har glemt. Gummi slangen kan tåle at du ikke køre kølvandet ud sammen med udstødningen. Den slange ser ud til at værer af plastick eller vinyl, d.v.s. ca. 30 sekunder og du har ild i dit maskin rum, så mon ikke du omgående skulle skifte til gummi slangen igen.

Den er netop ikke lavet af plastik eller vinyl.. det er faktisk her det smarte ligger .. er syrefast og kan tåle meget varme.. min gamle sorte slange blev kun håndvarm når det gik vildest til-- og sådan en fætter skal jo heller ikke blive brændvarm .. når der er køling oven i hatten.. ellers er der noget galt-- men på den anden side set .. så finder man jo ud af hvis køling stopper.. for så bliver der røg i maskinrummet.. har prøvet det med en kosør hvor jeg glemte at åbne for køling da bulede køler slangerne noget ud , men først da vi havde sejlet i 45 min.-..

MVH Hald

Jo det er en god ide.  Har brugt samme type slange til 20mm kølevandsindtag, 50mm vandblandet udstødning og ikke mindst 50mm diesel påfyldningsslange.

Der er ikke det mindste tegn på svagheder efter 10 måneders brug.

Et yderst glimrende og billigt alternativ til de veletablerede maritime ågerbutikker.

jeg løste udstødningsslange problemet med en kølerslange fra rony, den er flexibel, og den havde forskellige diameter i hver ende 40 og 44, de passede lige på lydpotten (40) og på udstødningen fra motor (44)

pris 70 kr


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Til Rolias.. ja der er mange penge at spare hvis man bare er lidt kreativ.. det er ublu priser de div. maritine forretninger tar..

MVH Hald

Jamen så tillykke med det, jeg skulle nu ikke nyde noget.
Jammen tak for det hånværker , den glæde tar vi gerne selv..:-)
Så kunne du vel heller ikke drømme om at købe en plast VETUS lyddæmper hos Nautisk til kr. 1.940,00.

For den smelter vel også hvis vandet forsvinder, på trods af en svinedyr udstødningsslange.

Så hvor er pointen lige henne ??

Jeg forstår overhovedet ikke den hysteri omkring slangevalg til vådudstødninger.
Gummi eller plast ? slangen skal være gastæt specielt i en lukket båd. Har man tjekket det ? nå ikke. En kulilteforgiftning er ikke at spøge med. Det er jo ikke alt man ikke lige forstår, der er hysteri.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis