Go ide...??

Jeg har i et par været træt af min gamle sorte stive udstødningsslange , og den var helt gal da jeg skulle sætte en anden motor i ... gik ind i en traktor og maskinhandler og spurgte og de havde noget ... kom ud med en slange til en gyllespreder.. der er syrefast og kan tåle 75 grader.. !! har nu hældt 3 liter spild kogende vand igennem uden der er sket noget..   30 kr meteren.. de havde også den store sorte slange til 150 kr m ,ved ikke om fidusen er kent.. men sender alligevel den her ..

MVH Hald
Jeg har i et par været træt af min gamle sorte... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen der lytter til håndværkeren - han har desværre ret - den type slange er udmærket til vand og hvor der ikke er vibrationer - jeg kender udmærket til den type slange og den har den uheldige egenskab at i løbet af et par år eller deromkring blir den lige så hård og skør som glas og revner nemt og er der så lidt vibrationer fra en gammel volvo så er det på forhånd dømt til at gå galt og skulle forsikringen se installationen evt. efter et uheld ku de godt finde på at sige nej til erstatning da det ikke er det korrekte materialevalg - den rigtige udstødningsslange kan tåle både varme, vibrationer og alt det andet os der kommer fra en motor - den er godt noget besværlig at arbejde med men det duer og kan holde i rigtig mange år.

jeg har kun arbejdet med både i småt 15 - 20 år, så jeg vil sige lige som håndværkeren - jeg skulle heller ikke nyde noget. husk lige at tage et par kraftige lænsepumper med ud på vandet og evt en reserveslange.

marinemekkeren

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Ruben altså. Har Du overvejet at nogle helt uskyldige mennesker måske køber dit ævl. Og senere forliser... fordi de har købt en slange, der er tiltænkt at sprede gylle ud på marken! Fordi Ruben siger der kan spares 120 kr/meter. Stop en hald siger jeg bare...

 

Det er et frit land vi lever i.. men pas dog på dit sprog.. her kan føres en ordentlig tone.. hvis ikke sådan en som dig ødelægger en debat.. kom dog med noget faglig snak istedet for dine sure opstød.. Jeg anbefaler ikke slangen det var bare en ide.. men slangen kunne jo så passende bruges til din mund.. når nu vi snakker gylle :-(

 

MVH Hald

Jeg kender den ovennævnte type slange godt, det er rigtigt at den bliver noget skør efter et par år, men den kan jo skiftes. Jeg er ikke sikker på den går op i et bål hvis man fjerner kølingen men den smelter som et minimum igennem på ret kort tid og det betyder at man ikke kan køre videre med mindre man har en god ventillator og en god lænsepumpe når man har genoprettet kølingen, jeg ville gå efter den sorte slags. Det skal nævnes at alm. slange til kølevand også kan klare 100 grader uden problemer og har en del større vægtykkelse. Har du undersøgt markedet for syrefaste vibrationsbælge ? De er ikke altid sindssygt dyre.

Dr_Ly
Annonce
Ja det er rigtig god ide?????? Mit dejlige skiv til 150000 skal da have en ny når jeg kan spare så mange penge. Så kan jeg købe en fin hvid sommerkasket for det jeg har sparet, men da jeg ikke tør vove mig ud på de vilde våver med den slange må jeg blive i havn og blære mig med min fine kasket, nå den er der jo ingen der ser alle er på vandet så jeg er helt alene i havnen, bortset fra ham den anden der også sparede 100 kr. 

Når kølingen går kan der stå gnister/stikflamme direkte i slangen - kan den tåle dette - jeg tvivler.

Slangetypen minder om en Louisianna slange - den kan i hvertfald ikke tåle direkte ild.

Men du kan jo prøve at lukke for kølingen og give motoren fulde omdrejninger i kort tid, så finder du jo udaf om det fungerer inden du er til havs og får problemerne.

Er der noget enhver sømand og forhåbentlig også fritidssejler frygter er det brand ombord på skibet

Så når du spørger om det er en god ide vil jeg sige nej -

Det er fint at spare penge - men nogle gange skal man vælge sine besparelser med omhu

Skrevet af Jepe den 27-04-2009 22:32
Ruben altså. Har Du overvejet at nogle helt uskyldige mennesker måske køber dit ævl. Og senere forliser... fordi de har købt en slange, der er tiltænkt at sprede gylle ud på marken! Fordi Ruben siger der kan spares 120 kr/meter. Stop en hald siger jeg bare...

Hey - det hele startede med, at Hald spurgte, om det var en god idé. Det er der så kommet en hel del respons på, og konklusionen er nok, at det er det ikke.

Vi er altså alle sammen blevet klogere af at læse tråden - og det er vel det, LDS handler om! En rigtig god tråd!

Dan


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Det er ligesom Dan beskriver .. jeg har fået så meget go respons på den gylleslange , så meget man skal være opmærksom på , lidt synd at en ikke kan føre en ordentlig og faglig tone.. i så godt et forum , jeg ved nu hvad jeg skal være på vagt overfor.. grunden til jeg valgte denne berømte slange var.. at den slår så mange sving på sin vandring til udgang.. jeg har tænkt mig at afprøve den godt og grundig inden jeg stikker til søs.. tak for de mange og lærerige indlæg

MVH Hald
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis