olie har klumper i dækslet

Hej.

Jeg har brug får at vide hvorfor der er store gule lign. klumper i mit olie dæksel altså det dæksel man piller af for at fylde olie i. jeg har skiftet olie 4 gange inkl. filter, men stadig det samme. Det er en skoda felicia 1,3 årg. 98 4 mdr.
på forhånd tak. bruger 15 w - 40 mineralsk olie.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kører du mange småture?

Med venlig hilsen
ktm

ja det sker. har det noget at sige
Så dannes der meget kondens i motoren, som sætter sig som det gullige klister, du beskriver på indersiden af låget.
Prøv efter god lang tur til din moster i Skagen og retur, straks at tage låget af natten over nogle gange. På den måde kan evt. vand fordampe ud af motorblokken.
Det kan også skyldes indtrængende vand i motoren, men så bør du have problemer med vandet og hedestigninger.
Dit motorudluftning kan også være defekt og/eller tilstoppet, men jeg skal ikke klåge i hvordan det er indrettet på din vogn.

Med venlig hilsen
ktm

hvor vidste du fra min moster boede i skagen haha. Spøg til side, der er ikke problemer med vandet el. hedestigninger, men tak for dit råd og jeg vil vende tilbage til dig med svar resultatet.
Du har ikke alen "mayonaise" i oliedækslet, men i hele ventildækslet. Det skader ikke, men der er et tegn på at motoren ikke bliver gennemvarm, så du har kondensvand i olien. Når du kommer op til din moster skal du kontrollre oliestanden, og igen når du kommer hjem, der kan være over ½ liter vand i olien. Hvis der er rigtig meget vand i olien bliver den grålig når du ser på oliepinden.
Annonce
hej

nej det er kun i dækslet og der er nu vandperler på dækslet. Kan man prøve at lade bilen stå i tomgang så den bliver varm og lade være med at sætte olie dæksel på ??? farven på oliepinden er næsten sort.

Hvis olien ikke er grålig er det normalt ikke noget problem at der er mayonaise i dækslet, det er sikkert det koldeste punkt son oliedampene kommer i kontakt med, og derfor sætter det sig der.
Hej ktm som lovet vender jeg tilbage med svar. det har hjulpet meget med at køre de lange ture og der er bare godt. tak for det gode råd.
Godt så! :)
Herligt med tilbagemelding.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis