MPEG 4????

Nu har jeg brugt adskillige dage og timer med at glo på Internettet efter brugbare oplysninger ifm digital TV, som vi skal have til efteråret.

Alt hvad jeg kan finde frem til, forudsætter at man har kun et apparat i husholdningen og betalings kabelTV, antenneforening eller parabolmodtager med uendeligt mange kanaler.
Det har jeg ikke og bor ude på Lars Tyndskids Mark, hvor den slags moderniteter aldrig vil komme, ja ja, paraboler, men det vil jeg ikke have.

Jeg vil ikke have disse uendeligt mange kanaler, endsige betale for lortet, idet mit behov for at glo fjernsyn er yderst begrænset, faktisk er jeg kun interesseret i nyheder og aktualitetsprogrammer.
Kan jeg blot se TV2, DR 1 og 2 vil jeg være meget fint tilfreds. Al fiktion, uendelige mængder quisser, sprot og dødssyge diletantforestillinger er mig så inderligt ligegyldigt! :)
Dette er jeg klar over er på det nærmeste en sygelig holdning, men sorry, sådan har jeg det og beder om forståelse og om muligt at få svar ud fra denne underlige holdning.

Jeg har en række tudsegamle TVapparater, som jeg er indstillet på at drøne ud, da jeg ikke orker diverse tilsætningsbokse med separat fjernbetjening.

Dvs jeg skal ud og købe 3-4 nye apparater og vil i den forbindelse ikke købe MPEG 2 apparater, som åbenbart vil være uvirksomme efter 1012 uden en ekstra bokse med ekstra fjernbetjening.
Dvs jeg skal købe MPEG 4 apparater, formodentlig i Sverige.
Men vil de virke fuldt ud her i DK?

Jeg har et vidt forgrenet net af antenneledninger ført rundt i huset, som virker 100% tilfredsstillende i dag.
Disse nye apparater opstilles forskellige steder i huset og skulle helst kunne bruges samtidigt, men afspillende hvert sit program, helt uafhængigt af hinanden uden ekstra bokse og fjernbetjeninger, ganske som i dag med analogt signal.
Er det utopi?

Jeg har ganske almindelig tagantenne, som jeg er klar over skal revideres på en eller anden måde. Desværre kan den ikke likvideres :(

Jeg er ved at få opfattelsen af at man slet ikke i fremtiden vil kunne se TV, uden et eller andet abbonement hos BoxerTV.
Har man virkelig givet et privat firma monopol på al TV-transmission?

Er der nogen mulighed for at undgå disse svenske boksere?

Hvis nogen gider svare på alle disse dumme spørgsmål, vil jeg meget bede om, at det bliver på et niveau for den allermindst begavede inden for dette område! :)

Med venlig hilsen
ktm

Nu har jeg brugt adskillige dage og timer med at... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen du godeste, det er jo tilsyneladende lige svaret på alle mine bønner!

Hvad koster sådan en fætter?
Kan den også tumle MPEG-4, når den dag måtte komme?

Jeg er 112% toyotaenig med dig mht ørkesløst TVkiggeri på genudsendelser og tomme sensationsnyheder

Desværre bliver jeg nu nok nødt til at skifte i det mindste et af de gamle apparater 
Det kniber efterhånden med tekst-tv og der er fjollede vandrette striber hen over billedet i hvert fald på TV2 og den gamle reparatør gav mig besked på sidst, at nu gik det ikke længere at reparere det!

Men med disse opysninger in mente, skal jeg måske have min opmærksomhed henledt på brugte apparater, som mine velhavende medborgere i så stort tal kasserer dagligt!

Med venlig hilsen
ktm

http://www.pricerunner.dk/pi/229-555431/Digital-TV-boxes/A2B-Electronics-Multibox-DVB-T-Produkt-Info

også du så rigtig mht prisen

den er spild af gode penge ,køb x antal billige dtt bokse i harald nyborg og ssæt dem ved hvert tv så får du også muligheden for at få dr update med det kan den boks til næsten 4000 ikke ,den er ikke fremtids sikret mht mpeg4

Hej KTM

Ja kunne nok fornemme at du var lidt ligesom undertegnede.
Jeg tror jeg slår til hos dem her: http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=787

Jeg har også mulighed for at købe multiboxen ved en el grossist, men det er dyrere så de 2700 er nok OK !!
Den kører MPEG2, men mig bekendt er det med de 2012 kun noget de har snakket om, og herregud, så er de minimum 3 år da gået godt til den tid. I mellemtiden kan du jo skifte dine tv ud efterhånden som de bliver udslidte.

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg vil netop ikke have ekstra bokse ved hvert TV, med ekstra indstillinger, ekstra strømforbrug og ekstra fjernbetjening.
Jeg har allerede i 2 år haft sådan en ekstra boks, som jeg ikke orkede at installere.
Da jeg havde læst de første 25 sider, med maskinoversat tekst, i brugsforvirringen om alle de helvedes farer og risici i øvrigt, samt komplicerede installationsprocedurer, så den står utilsuttet og uvirksomt hen nu på 3. år! :(

De 4000 kr. fik mig nærmest til at trimle ned fra stolen, men de 2700 er dog mere spiselige og divideret ud på måske 4-6 apparater, er det ved at være spiseligt, selv om det så er for en overskuelig tidshorisont.
Mit system mht antenne ligner teoretisk fuldstændigt det i i anvisningen viste, blot har sløjfet videre i nogle antenneudtag, men mon ikke det går alligevel?

Med venlig hilsen
ktm

Jeg må desværre skuffe jer, men nedlukningen af MPG-2 signalet ER fastsat til 2012, så I skal afskrive multiboxen over de næste 3 år.
Men ellers er det en fin løsning til et normalt dansk hjem med flere tv.

med venlig hilsen
Mogens

PS: se dette link vedr. lovgivningen inkl. nogle datoer: http://www.digi-tv.dk/Sendenettets_opbygning/lovgivning.asp
Annonce
Jeg undre mig over at man kan have 4 til 6 fjernsyn og så næsten aldrig se tv??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja det lyder også lidt åndssvagt, men jeg vil da gerne redegøre for paradokset.

Det er kun de 3 der er købt, for 20-25 år siden, de andre er arvegods.
Hvis jeg skal have bare lidt ud af min licens, skal apparaterne være der, hvor jeg opholder mig og ikke omvendt.

Et står i køkken-alrum, et i stuen, et i soveværelset, et i udestuen, et til campingvogn/kontor, 2 gæsteværelser med et i hvert, så børnebørn kan passiviseres uden at jeg skal lægge øren til tegnefilm mm. + et par som ikke bruges pt. I huset er der ca 10 udtag indbygget, som gerne skulle virke alle sammen, da jeg ikke kender fremtidige TV-placeringer og vil ikke have en K3  og erstatningsansvar, den dag hytten bliver solgt.
Man kan således godt have mange apparater uden at bruge dem alle og de enkelte måske kun i 5-10 minutter.
Fremtiden, hvor det handler om indkøbte apparater, vil blive med "kun" 3 måske 4 apparater.
Derfor! :)

Med venlig hilsen
ktm

til Hawkeye67... vi må nok bare sande at vi skal afskrive boksen ved udgangen af 2012.. tak for info.

og lige en anden ting vedr. mit syn på "FREMTIDSSIKRING" .. min søster kiggede i 1995 på en ny computer tror det var en Intel 486-50Mhz. Så besluttede hun sig for at vente lidt indtil hun kunne købe en fremtidssikret computer.
Hun sidder stadig med papir og blyant !!

Kun perfekt er "godt nok"

cru! Jeg har da en ældre IBM kuglehovedskrivemaskine, som din søster evt. kan overtage, for ligesom at komme en smule videre!!

Jeg har altid været en smule bange for at nymodens ting viser sig at være en døgnflue. Så er det jo rart at have noget at falde tilbage på, men nu tror jeg sgu at computeren og printeren er kommet for at blive.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis