impeller Yamaha 6 hk.

Hej
Er der nogen her der kan forklare mig hvordan man skifter impeller på en yamaha 6 hk påhængsmotor. Det er en ældre model jeg lige har købt og jeg er i tvivl om hvor impellen sidder.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
Det burde være ret nemt og skifte impeller i din 6 hk. den sidder i den nederste del af benet, over skruen. Man skal have skildt gear vælgeren ad, og have 5-6 bolte ud, og så kan men fjerne gear delen (den med skrue osv) fra resten af benet, og så skulle du gerne kunne se hvor den sidder.

Lidt svæært og forklare, men håber du forstår.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Ellers prøv at se denne tråd: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/9/postid/142007/view/topic/

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ellers må du jo sige til hvis du bare over hovet ikke kan finde ud af det så må jeg jo lige stikke snuden forbi for kan se du er fra 6400 området, og jeg arbejder i sønderborg...

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Nu har jeg gearvælgeren  skildt ad og de 4 bolte der holder benet sammen ude. Jeg kan stadig ikke skilde det ad, det er helt løst men det er ligesom der er noget der holder igen. er der noget jeg har overset eller er der noget der kan være rustet sammen.
Annonce
ja rusten er det nok, nogle gange skal der lidt overtalelse til, der går en akse fra dit gear og hele vejen op i motoren, og den kan godt finde på og ruste fast så det nermest er umuligt og skilde ad. Så prøv bare igen.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

giv den noget rustløsnerolie natten over.. måske er du heldig.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Jeg har fuldstændig det samme problem, og der er absolut ingen rust, benet kan trækkes ca 2,5 cm ned uden problemer.

Er der ingen der prøvet at skille sådan etben ad?

Hilsen Niels

Hej.

Der skal lidt "vold" til at skille det ad, men det kan lade sig gøre, jeg har nettop lige fået mit skilt ad.
Jeg prøver med lidt mild vold. Her kan du se alle dele til din motor:
http://www.yamaha-motor.com/outboard/parts/home.aspx
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis