Naturistbadning...

Kristendemokraterne (KD) kom i forrige uge med noget af en udmelding - nøgenbadning skulle forbydes fra alle danske strande for at skåne 'almindelige' mennesker.

Debatten har jo verseret siden 1976, hvor det blev lovfast, at man må bade uden tøj fra enhver dansk badestrand, under hensyntagen til de øvrige badegæster. Man må således gerne gå nøgen fra 'basen' og i vandet, og gerne solbade nøgen, så længe man ikke optræder stødende - dvs. seksuel på nogen måde.

Det blev yderligere stadfæstet sidste år med dommen i Lyngby vedr. en lille stump strand nord for København.

KD ønsker så, at der skal være et generelt forbud, så ingen udsættes for synet af nøgne mennesker (eller rettere deres uterlige, seksuelle opførsel)

De sidste 6 år har vi ikke haft den ringeste ide om vi overhovedet havde et stykke badetekstil. Vi tager til de strande, hvor vi ved, der er tradition for badning uden tøj.

Det er vores erfaring, at naturistbaderne samles i en ende af stranden, hvor der ikke kommer så mange andre. På Hundige Strand (vores foretrukne) er det nordøst for livredderhytten.

Bevares, der foregår da ting og sager i klitterne ind imellem, men man skal virkelig holde udkig for at opdage det. Og det sker garanteret også på tekstilstrande.

Vores generelle opfattelse er, at de, der gerne vil bade uden tøj, trækker et stykke væk fra 'hovedstranden', for ikke at føle sig tilovers, og ikke at støde nogen. Vi har endnu ikke oplevet, at det var noget problem de steder, vi har besøgt.

Så vi synes, det er en storm i et glas vand

Hvad er jeres mening?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er syge i deres hoveder, som alle andre fundamentalister og fanatikere.
Fundamentalister vil altid forsøge at pestilere og undertrykke deres omgivelser med alle mulige sære overtro, påhit og ideer.
De gange jeg kommer på en badestrand, har jeg aldrig overhovedet oplevet noget stødende, men jeg har så heller ligget på lur med kikkert osv.
Men OK, jeg forfærdes så heller ikke over en skøn kvinde foruden klæder! :)

Med venlig hilsen
ktm

Som Albinoen selv skriver, så trækker de bare røve altid lidt væk fra den offentlige(eller hvad man nu kan kalde den, da alle strande jo er offentlige), vi er bare så uheldige at vores strandgrund er der, hvor de tror sig tilbagetrukket. Vi føler os generet af de bare røve her, børnene er nemlig bange eller utrygge ved dem og synes også at de er klamme, og så vil de ikke være på stranden når der er bare røve. Men heldigvis har vi en god flok hunde(en grand danoise, en new foundlænder og to labrador retrievere) der er flintrende ligeglade med bare røve, de bader alligevel og løber gerne og ryster sig og kigger efter madpakker, og det må de heldigvis godt, da det er vores egen baghave, det hjælper meget på vore lokale problem. MEEEN jeg synes altså stadig at folk skal have lov at bade som de vil, vi vil bare ikke have bare røve på vores tyve tønder land. Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Kunne virkeligt godt lide Ekstrabladets overskrift: "Kristendemokraterne vil ikke se badegæster på stranden, som Gud har skabt dem"

Green

Skrevet af ktm den 26-04-2009 07:21
De er syge i deres hoveder, som alle andre fundamentalister og fanatikere.
Fundamentalister vil altid forsøge at pestilere og undertrykke deres omgivelser med alle mulige sære overtro, påhit og ideer.

Og man når kun lige at erklære at man tror på Gud, så bliver man svinet til. Men det er selvfølgelig osse nemt når man sidder og gemmer sig bag 3 små bogstaver.

Totalforbud er jeg ikke enig i, men jeg synes da man kunne debattere fornuften i at oprette tydeligt mærkede zoner på badestrande, hvor naturister må te sig så tosset de vil. Så kan vi andre som mener det er forkert, blive udenfor denne zone. Men på den anden side, så skal der nok være nogen der så bliver sure over at naturisterne får deres helt egne områder, som andre er uønskede i.

Det er da sikkert surt at man ikke må bade nøgen når man gerne vil, men det er da mindst lige så surt, at man ikke kan blive fritaget for synet hvis det er det man gerne vil. Hvorfor skal det altid være enten/eller? Der må da kunne indrettes så vi alle kan være lige tilfredse (ikke helt tilfredse - bare lige meget tilfredse...)

Nu skriver jeg udtrykkeligt fundamentalister og fanatikere, og til dem henregner jeg KD. Men derfra til at skære alle gudsfrygtige over samme kam, er der meget langt.
Og i øvrigt må folk tro på, hvad de vil for min skyld, bare de ikke antydningsvist vil pådutte mig deres tro og forlange, at jeg skal indordne mig deres sære selvopfundne forordninger.
Jeg holder mig til gældende dansk lov, udover en enkelt bøde for manglende sikkerhedssele.
Som tiden udvikler sig, ser jeg flere og flere tegn på, at vi er ved at blive hyllet ind i en masse religionspis, hvor man skal til at indorne sig alt muligt middelalderfis. Ikke mig!
Jeg kommer kun meget sjældent på en badestrand, selv om jeg har noget af landets største og bedste badestrand lige i nærheden. Det er yderst sjældent, jeg ser et syndigt menneske uden klæder. Kommer jeg endeligt frem der, er det kun for en kort bemærkning.
Dem der bader syndigt går hen i en afsides liggende del af stranden, og kun de der vil forarges opsøger denne del af stranden. I øvrigt har jeg aldrig set nogen naturister te sig tosset.
Selv har jeg på det nærmeste ingen holdning til, hvordan man skal bade. Det kommer helt an på forholdene.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Vi er alle nøgne for Vorherre...

Hvis han ikke har noget imod det, hvorfor er det så at han bliver blandet ind i denne sag?

Måske lidt provokerende, men har aldrig fattet at det er specielt "ikke kristent" at tage en svømmetur uden shorts.

Green

Nu har hverken Vor Herre eller Allah nogensinde gidet tage med os på stranden.

Der er flere grunde til at vi vælger naturiststrande, når vi skal dyppes:

* Vi slipper for klamt badetøj
* Vi slipper for hele det moderæs, der hersker på tekstilstrande
* Vi slipper for de fleste hylende og højtråbende teenagere.

Stemningen på Hundige Strand, hvor vi normalt kommer, er sådan, at hvis man lige får overvundet den sociale barriere, så er folk normalt utroligt imødekommende, man kan sidde en hel eftermiddag og udveksle livshistorier og erfaringer med vildtfremmede, nogle bliver måske venner, andre ser man aldrig igen, men langt de fleste er meget åbne for fremmede.

Det oplever man formodentlig ikke i samme omfang på en tekstilstrand?

Ej, jeg kan vikelig ikke se problemet og som Raknes skriver (børnene bliver bange)
Tror sgu det er noget forældrene har påvirket dem til at blive, hvis folk vil bade nøgne hvad er så problemet?
Og på hvores strandbred, hehe det lyder sgu som en af de der sommerhus fasister der tror de ejer hele vestkysten, HVIS jeg skulle bade med bar røv så skulle det være for at drille sådan en, lidt det samme som når vi fisker her på Nordfyn så bliver man også pludselig antastet af sådan en sommerhus galning der mener at eje hele stranden og føler sig dybt forulempet af to mennesker der går langs med vandet???..

ame
Hiver lige i nødbremsen her...

Hvis vi nu ejede en strand - vores knægt er snart 12, og at far og mor er upåklædte, det accepterer han, men andre skal i hvert fald dække de ædlere dele.

Vores første indlæg drejede sig om de offentlige strande. Problematikken med de strande, der tilhører privat bebyggelse, har slet ikke strejfet os, indtil nu.

Men reglerne er nu engang sådan, at det er tilladt. Og har man en grund, der ender i en strand, må man også følge disse regler. Man kan så henstille til naturistbaderne, at trække et andet sted hen - forelagt de argumenter, der gives her, vil jeg tro, de fleste fornuftige naturister vil kunne lokkes 100 meter væk.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis