Computer gået "Død"

Hej, er der nogen som der kan hjælpe mig? Efter at jeg havde installeret trådløs tastatur og mus på min stationnære computer, og efter at jeg havde lukket computeren og startet den op igen ville den ikke køre. Kun det røde lys lyste og ikke den grønne, og skærmen, tastaturet og musen havde ikke noget signal. Hvad kan jeg gøre ved det?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Definér lige "det røde lys" ?

Som oftest kan der opstå nogle software konflikter når man lægger nye drivere på maskinen, men det forhindrer dem normalt ikke i at starte op. Siger computeren lyde når du tænder for strømmen ? Eller hvad sker der ?
Ok, så hvis jeg forstår dig rigtigt, så sker der det at når du tænder for PC'en, så starter blæserne, PC'en siger IKKE bip, og der kommer IKKE noget på skærmen ?
Hvis det er tilfældet, så lyder det som om du har en hardware fejl og skal til at udskifte nogle dele. Det er højest sandsynligt IKKE strømforsyningen hvis der kommer strøm til dine blæsere. Hvis der IKKE kommer et bip ved opstart (og der plejer at gøre det), så er det mest sandsynligt et mobo der er defekt eller der er en løs forbindelse et eller andet sted.

STart med at skille maskinen ad og samle den igen og se om det hjælper. Hvis ikke, så må du igang med at skifte hardware ud ind til du rammer den rigtige del.
Hvad er en mobo? Og jeg har taget alle ledninger ud undtagen den til grafikkortet(blæseren kører også) og ram. Men der sker ikke noget.
Jeg har adskilt forskellige dele af computeren. Men nu har jeg fundet ud af, at hvis jeg ikke har de flade kabel-stik (fra dvd-dreven og harddisken) sat på bundkortet, kan jeg høre bippet fra computeren når den starter, og jeg kan også åbne dvd-dreven. Men der er stadig ikke signal på skærmen. Det vil sige at jeg ikke kan åbne Windows Xp.
Det lyder suspekt. Det er ikke unormalt at et drev kan give problemer for dit motherboard. Men at du ikke får noget signal på skærmen når du booter, og du får en fejlkode det tyder på at du måske har TO problemer. Et med et drev, og måske et andet med et grafikkort eller lign. To samtidige fejl er meget usandsynligt. Har du haft strømafbrud, lynnedslag, overspænding på nettet ? Evt. haft dårlig afkøling, vand, fugt, støv eller lign. i PC'en ? Er du sikker på at alle kabler er korrekt tilsluttet ?
For hvis de er, så vil jeg umiddelbart sige at det lyder som om du har noget defekt hardware. Hvis du har garanti på maskinen, bør du derfor tage dem med til din forhandler. Hvis ikke, så bør du tage kontakt til en professionel der kan hjælpe dig med at finde frem til fejlen og udskifte din defekte hardware. Hvis sidstnævnte bliver din løsning, så vil jeg da gerne, fordi vi nu alligevel bor i samme kommune, være behjælpelig med noget fejlsøgning eller evt. kontakt til en prof. med en fornuftig prispolitik.
Jeg tror ikke dvd drev har problemer, fordi det grøn lys kan tænds og kan åbens, når jeg ikke har sat flade kabel-stik på bundkortet. Grafikkort´s blæser kan også køre. Ja. der er et kabet stik der står M/B SW( sort og grøn farve) fra computer tænde knappen som ikke har siddet nogen steder. Der er 4 par kabel stik fra computer tænde knappen: hvid-orange, hvid-sort, hvid-grøn og sort-grøn, kun den sort-grøn er ikke sluttet til. Nej, der sker ikke noget.
Har du prøvet at sætte det gamle tastatur og mus til igen? Og hvis du har hvad sker der?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis