Antenne problemer

Hej!
Jeg købte for ikke så længe siden et fladskærms tv med digital tuner, desværre er antenne forholdene i den lille bolig forening jeg bor i rigtig dårlige og alle andre end mig har parabol...
Eftersom jeg ikke gider ofre en formue på parabol og blot vil ku se tv2 og dr1 og gerne et par andre gratis kanaler købte jeg mig en digital udendørs antenne, dog syns jeg ikke signelet er særlig godt selvom jeg har monteret den på taget...
Har i nogen foreslag til hvorfor signalet er så dårligt, eller foreslag til hvad jeg eventuelt kan gøre for at det bliver bedre, eventuelt en anden antenne...

Jeg har monteret den vandret på taget som det står i manualen..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smut en tur over grænsen og køb dig et parabol anlæg, der må jo ligesom være en grund til at alle andre har paraboler, IG-ÅS
Hej.. prøv at søge lidt på dit problem, det har været en del oppe i forum.. :-)
Men for det første, Du siger du har vendt den vandret, for det står i man. ??? den skal jo kun vendes vandret hvis den sender du vil modtage fra sender vandret ??.. og det er ikke alle der sender vandret.. Ligeledes skal (hvis der sendes vandret) den vende rigtig så den "peger" i den rigtige retning til senderen.. ??.. Måske er det her dit problem er ?

Mvh Jan J
Antennen skal helst kunne "se" senderen. Hvis der er for mange træer eller høje bygninger i direkte luftlinie i mellem giver det signalforringelse.
nu ved jeg ikke hvor langt du har fra antennen og så ned til fjernsynet. men en antenne forstærker kunne måske løse dit problem.
Her kan du se hvor der er en sender nær dig, og om signalet er Horisontal eller Vertikal:http://www.boxertv.dk/?page=1729

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis