Handskerum

Jeg har en Mamba 29 hvor handskerummene i cockpittet er lavet af plastic, de er nu blevet så gamle og møre at de skal udskiftes. Jeg har prøvet at finde nogle nye men det har været umuligt. Kan man lave dem selv, er der nogen der har erfaringer med det?

ma
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Erfaringer har jeg ikke. Men jeg har set en artikel om netop handskerum i et af de senere numre af bådnyt, men hvilket kan jeg ikke huske. Så en tur på boblioteket og trave den sidste årgang igennem. det er en af deres "gør det selv" artikler og vistnok refereret på forsiden.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Det lyder som en overkommelig gør-det-selv opgave. Foreslår at du støber nogle nye i glasfiber. Find noget egnet plast-emballage som kan bruges som form, f.eks. en firkantet spand af den type som bruges til glasvævslim eller vaskemaskinesæbe. Skær den til så den passer til indbygningsmålene. Fjern evt. små grater og kanter og giv den en gang voks på ydersiden. Du kan nu beklæde den med glasfiber. Brug en tynd glasfiberroving, 5-6 lag 100 gram/m2 og epoxy, så slipper du for styren-dampene.
Efter afhærdning trækker du spanden ud, og du kan nu støbe den næste.

Du kan lime handskerummene fast med sikaflex 221/291, eller støbe dem fast med glasfiber/epoxy. Husk at affedte limfladerne med acetone.

God fornøjelse
Henrik A.
Det er noget af den samme beskrivelse Bådnyt har lavet. Der er bare et par billeder i artiklen som måske kan være til lidt inspiration.

Men før du får støbt en større mængde handskerum, skal du lige huske at checke om de kan være der... Det er jo lidt surt at lave et pænt stykke arbejde og så opleve at der ikke er plads til det. Så jeg vil foreslå at du fremstiller en prøve model, gerne med udgangspunkt i en spand eller lignende du kan anvende til form. Prøven kan fremstilles i kraftigt karton eller som en fx. som en skummodel.

Du kan også lave en box der netop passer til dit bedov og den plads der er tilrådighed i en tynd krydsfiner og så lime en trekant profil indvendigt i hjørnerne af boxen og så prøve montere den. Efter at den har det rette udseende skal du så beklæde boxen indvendigt med glasfiber, husk en god temperatur for at få fiberen til at hærde og masser af ventilation. Denne box kan du montere med en fuge masse og nogle skruer, eller du kan montere den med glasfiber indvendigt fra. Husk at boxen skal være vandtæt, også i montagen da fineren ikke kan overleve i våd tilstand.. Du kan efter omntage, fuge boksen indvendigt, ud mod cockpittet for at få alle samlinger vandtætte.

Venligst Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også