Åndsvag ide, eller?

Hej

Jeg er kommet på en formodentlig tåbelig ide, så jeg vil egentlig bare bekræftes i at det er en dårlig ide. Eller måske håbe at en eller anden kan komme med de lyse sten.

Problem:
Jeg vil gerne have en fast belægning i et nyt redskabsrum som jeg har bygget. Gerne nemt at lægge. Gerne noget alternativt til fliser.

Løsning 1:
Ganske alm. fliser, er nok den bedste løsning når det kommer til stykket.

Løsning 2:
Her kommer ideen, kan man lægge ca. 5 cm. alm. granitskærver (8-10 mm.) ud på arealet og derefter stampe/tromle det lidt fast og derefter feje noget stenmel ned mellem granitskærverne?
Vil dette give en fast holdbar overflade?
Skal man evt. kommer noget cement i stenmelen så det hærder?

Løsning 3:
Smide 5 cm. Stenmel over det hele og lade ungernes fødde stampe det til med tiden. Ulemperne er at jeg vil få blade mm. ind i skuret og skal altså feje en gang imellem. Desuden tror jeg at ungerne vil slæbe småsten ind i huset?

Løsning 4:
Her kommer din ide forhåbentlig!! Den må gerne indeholde noget med granitskærver

Med venlig hilsen
Birger
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tåbelige i din ide er stenmelet.
Du kan ikke undgå at få det ind i huset, så prøv at forestille dig hvad det gør ved gulvene.

Dit liv vil unægtelig få et mere interessant indhold, da stenmel kan sidestilles med en nedkaldt forbandelse.

Mvh. Christian

ok Stenmelet er droppet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hæld epoxy ud over granitskærverne, så bliver de nok liggende :o)

Jeg kender ikke til fremgangsmetoden og eller om det er en tåbelig ide, det er bare et skud fra hoften.

\\ n.c.

 

hvad med og ligge dine granit skærver i 5 cm beton, og så "stampe" det forsigtigt ned i, så alle sten sidder godt fast, og så evt slutte af med klinkefuge mellem dine granit skærver...

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

En lidt lang proces :

De 5 cm granitskærver rettes af
Drys stenmel over skærverne OG VAND DET NED.....
Gentag indtil skærverne er Næsten dækket af stenmel...
Kør over med en pladevibrator til skærverne ligger helt fast.
Vand grundigt igen....

Det burde give et meget fast underlag når det er tørret op- om der så hænger lidt ved fodtøjet i et stykke tid derefter ved jeg ikke....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Skærver er da også noget p.. at gå på i et skur!

Og hvor blev dimsen af da du tabte den?

Læg nogle belægningsfliser på stampet og afrettet sand. Fliserne kan du ofte få gratis via dba og mm. det er et kæmpe skur vil et begrænset antal kunne gøre det.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ohoj, ja det var faktisk lidt en ide som den Shortcut omtaler jeg havde. Den er dog en smule risikofyldt med hensyn til holdbarhed mm.

Epoxy ideen skal man heller ikke kimse af, jeg har lige set formel 1 i weekende og der havde de sprøjtet lim ud over sandet for at det ikke skulle fyge ind på banen. Meeen igen noget risokofyldt.... Det kunne jo selvfølgelig have den fordel at jeg fik klistret ungerne fast derude i skuret

 

 

Ved at det stenmel vi kommer ned imellem brosten m.m. bliver rimeligt hårdt efterhånden som moder natur vander/tørrer det !
Og den med ungerne er jo en ekstra gevinst - kom lige til at tænke på svigermors nye overnatnings-sted 0:-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hej.

Det bedste er da at udlægge 2 cm stenmel og stampe det fast. Dernæst skal du udlægge 4-5 cm granitskærver ovenpå og så har du danmarks bedste belægning.

Det er noget du kan gå og ordne selv og så får du et kanon resultat ud af det.

Gå ind på http://www.materialediscount.dk og kig efter inspiration.
Mon ikke Birger har fået lagt sin belægning nu?

I øvrigt pudsigt at materialediscount også har postnummer 8881, Thorsø.

Jeres reklamer er squ ikke svære at gennemskue.

Bent.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også