Stakkels sæbe

I stedet for Neophos som vi normalt bruger til opvaskemaskinen købte min kone et andet produkt til 1/3 pris. Blokken man  putter i ligner den fra Neophos, så vi lagde ikke mærke til noget.

Vi har nu begge brokket os i flere uger over hvor elendigt de billige virker i forhold til vores gamle gode sæbe, og da jeg hørte min kone klage til vores søn, tænkte jeg at skrive et indlæg på LDS til advarsel for jer andre. Mens jeg gik ud for at se navnet på den dårlige sæbe hørte jeg hende grine, da min søn åbentbart også bruger det, men korrekt.

Det viste sig, at "sæben" er til rensning af kalk i vaskemaskiner, og som man kommer sammen med sæben for at bruge det.

Så tror fanden, at det kun har kunnet klare vores service og glas middelmådigt.

Nu opstår tanken så, uden jeg vil nævne det til min kone, helt at undvære sæbe her i vores sparetider, for selvom noget måtte vaskes om, og alt gennemgåes nøje, var det meste nu ok

Mvh. JørgenE
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi havde også engang Neophos det koster jo en formue, vi har i stedet de sidste par år bare købt det billige i pulverform det virker 100% lige så godt her, og så holder sådan en dunk pulver i meget længere tid end en kasse af de tabletter.
Vi kunne aldrig drømme om at købe Neophos...

Vores foretrukne er dem fra Lidl - også til under halvdelen af, hvad mærkevarer koster.

Vi har også en dunk Shiny opvaskepulver, den lyseblå fra Netto, hvis vi lige skal sætte et specielt beskidt fad (eller vores rustfri grill-bakke) i blød.

Det fungerer genialt her i huset...

Men ret sød historie

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

og som en bonus er du nu os helt sikker på at din opvaskemaskine er helt kalkfri og så til den alvorlige del, vi bruger de billigste tabs fra Netto, da de fungere bedre end de dyre fine tabs i vores maskine som i øvrigt er en ældre Miele. i perioden hvor vi brugte neophos måtte vi ofte vaske om, det sker næsten ikke med de billige. blot vi husker at fylde salt og afspænding på når den mangler.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Okay, den er lidt komisk - for min gamle mormor gjorde det samme - dog til vaskemaskinen i stedet for. Hun syntes nu ikke det der "minus-kalk" det vaskede tøjet særlig rent så hun ville nok gå tilbage til sit gamle Persil vaskepulver!
DET støttede vi hende i, at det ville nu nok vaske en del renere!

mvh,
Karina
Vitz: Mit navn er Brandt, jeg får et nyt imorgen

Kunne altså ikke lade værer
Annonce
Skrevet af Håndværkeren den 08-05-2009 08:50
Vitz: Mit navn er Brandt, jeg får et nyt imorgen

Kunne altså ikke lade værer

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Har i den forgangne uge lavet PRÆCIS samme stunt, blot med W5-tabs fra Lidl - vores opvask har aldrig været mere kalkfri (og mindre ren) 

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi burde måske danne en forening for alternative opvaskepulverbrugere. Vi kunne så eksperimentere med at komme alt muligt andet i end sæbe, og så sammenholde resultaterne her på siden. Som forslag kunne jeg tænke mig at prøve med eddike, puddersukker (bare for at smage på en tallerken bagefter), rød sodavand og selvfølgelig Swarfega, kølervæske og Cillit Bang.

Mvh. JørgenE
Prøv også med svovlsyre, og se hvor meget vaskemaskine der er tilbage
Vi fik ny (brugt) vaskemaskine her i huset.... Der er tre lejligheder i opgangen. Jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor at sæbeskuffen altid var snasket til med pulver efter vi havde skiftet maskine.... Indtil at jeg fandt ud af at konen puttede sæben i skuffe 1 og valgte forvask fra . Så tøjet var kun blev skyllet de sidste par måneder,- og så tilsat lidt skyllemiddel

mvh jan
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis