"Garanti" men kommer selv til at betale.....

Jeg er efter hånden lidt knoten da jeg i dag oplevde det for 2 gang, man har en ting der stadig er ""Garanti"" på der ikke virker som den skal, man afleveder det hvor det er købt som en garanti repration, og når man så skal hente tingen igen ligger der en regning på reprationen.

I dag skulle jeg hente min STIGA kædesav købt 20/10-2008 har kun brugt den 3 gange og har altid været utrolig svær at starte, kunne faktisk kun lade sig gøre med lidt startgas (det på spray) har selv købt frisk benzin renset tændrør osv, tænker det kan ikke være rigtigt, med sådan en ny sav, aflevere den til forhandleren med besked om at den er næsten umulig at starte og de får kopi af kvit. for der er jo Garanti på........ troede jeg da, i dag henter jeg den så.
De siger det eneste den fejlede var tændrøret, og det kan ikke dækkes af garantien og jeg skal betale 326kr for at de har sat nyt tændrør i fuck jeg brokkede mig, men lige lidt hjalp det,  aldrig om jeg sætter mine ben i den forretning igen eller køber flere Stiga produkter for den sags skyld.

2 oplevelse ligger et par år tilbage.

Vi havde en Acer bærbar computer købt i Fona der begyndte at tabe knapperne, vi aflevede den, da den kun er lidt over 1år, da vi skal hente den for vi at vide at de mener det er er selvforskyldt at knapperne falder af, og vi selv skal betale for reprationen (den er allerede udført) kostede ca 1500kr hvis vi ikke vil betale, kan vi ikke få computeren udleveret og så føler man sig jo tvunget til at betale.

Er det bare normalt at man selv skal regne med at komme til at betale en repration i Garanti perioden.???????
For jeg vil da til at tænke mig om inden jeg indlevere noget til ""garanti"" repration... når det er = med en blanco check.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej umiddelbart er de der sager du nævner da ikke noget du skal betale for. Slet ikke når du ikke har samtykket til at få udført reperationen men indleveret i troen om det var en garanti rep.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er jo ikke første gang man hører om den slags fup og svindel! :(

Netop fordi jeg fornemmer at der hersker disse Wild West forhold ifm garantier på ny produkter, køber jeg alt, hvad jeg, med fordel vel at mærke, kan købe i udlandet.

Jeg står over for at skulle anskaffe mig 3-4 mpeg-4 tv til efteråret, og de vil temmelig sikkert blive købt i Sverige eller Tyskland, hvor de åbenbart er betydeligt billigere. Men måske der er en netbutik, som kan moderere sig.

Argumentet med at man bør købe indenlands for at være sikker på garanti og service, gælder jo ikke længere, hvorfor jeg ikke ser nogen som helst grund til at støtte danske forretninger, især de store kæder, som kun glimrer ved at være overgrådige.

Ikke alene er de urimeligt grådige, men det de kalder service, er også en by i Rusland, idet det som alt overvejende hovedregel er totalt hjernedøde typer, der skal forklare om produkterne. Lad mig dog straks indrømme, at jeg en enkelt gang for 3-4 år siden kom ud for en kvik, ung mand i El-gigante, som var inde i stoffet og der blev en handel, men næste gang jeg dukkede op, var han væk. Så blev der igen ikke nogen handel der.

De brugsanvisninger man får med, er som hovedregel affattet fuldstændig uforståelige, idet det er maskinoversatte tekster, som jeg ikke begriber. Så er de engelske og tyske tekster absolut at foretrække.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis