Byg selv sejl jolle

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med lidt information. Jeg kunne engang godt tænke mig selv at lave en sejljolle.
JEg har et meget gammelt "Bådnyt" fra 1993 hvor der er en artikel om at bygge sin egen sejl jolle. Det jeg gerne vil er at bygge en træ jolle, f.eks en Mirror jolle. Hvis der er nogen der ligger inde med noget information på nettet eller biblioteket vil jeg meget gerne høre nærmere...

Hvis Du derfor kan hjælpe må du gerne sende en mail.

Med venlig hilsen
Rasmus Christensen

email: [email protected]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Selvbygger !!

Jeg har sakset lidt fra tidligere indlæg omkring emnet.

HF Marine i Svendborg 62 20 13 12 sælger forskellige tegninger til joller.

Jeg har netop set lidt i det nyeste nummer af wooden boat og i dette nummer omtales der en del joller til selvbygning og hvor der kan købes planer for disse.

Jeg har desuden set en forhandler i århus der et eller andet sted på nettet udbyder diverse byg selv projekter, men kan desværre ikke komme på hvam han er eller hvor jeg har set ham. Måske hos bådny eller bådmagasinetshjemmeside. Prøv også at kigge nederst på hovedsiden på denne site og kig i link samlingen, her kan man finde rigtig meget ved at klikke lidt, som du kan se er det jo gode seriøse links du finder under bådsamlingen.. Ja det er vist næsten min egen samling, men hvis du "falder" over et godt link så registrer den venligst her på siden.

Hvis du kommer her på siden engang imellem så kan du også registrere dig som bruger, du får ikke junk mail osv, det er helt ufarligt, men så kan du krydse af at du gerne vil have en mail når der er svaret på dit indlæg. Ganske snart IKKE sandt..

Venligst Njord smile en glad bruger smile


MVH Njord
Citat fra Anonymous

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med lidt information. Jeg kunne engang godt tænke mig selv at lave en sejljolle.
JEg har et meget gammelt "Bådnyt" fra 1993 hvor der er en artikel om at bygge sin egen sejl jolle. Det jeg gerne vil er at bygge en træ jolle, f.eks en Mirror jolle. Hvis der er nogen der ligger inde med noget information på nettet eller biblioteket vil jeg meget gerne høre nærmere...

Hvis Du derfor kan hjælpe må du gerne sende en mail.

Med venlig hilsen
Rasmus Christensen

email: [email protected]

Der findes en ældre bog fra Populær Mekanik, der hedder: 13 både de selv kan bygge.
Det er muligt du kan låne den på Bibioloteket, og ellers må du på jagt i antikvariater.
Jeg havde købt sådan et exemplar da jeg var 16 år, for ca. 5 år siden var jeg så "dum" at låne den ud ja og så var den blevet væk.
Men jeg har været heldig at finde et velholdt exemplar igen.

God jagt !!!!
V.h Håndværkeren smile
HEJ DER FINDES F.EKS. EN SIDE, SOM HEDDER WWW.INSTANTBOATS.COM Eller du kan flakke rundt på "The Mother of All Maritime Links" www.boat-links.com med bla.a. kostruktioner af en hr. Bolger, som tegner letbyggede både i ikke dansk tradition. Typisk amerikansk. men du kan jo nok finde andet, som er mere dansk.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis