Sagitta 26

Halløj svende.

Der skulle vel ikke ved et tilfælde være en , der lå inde med informationer om, hvor jeg kan finde en bådtest, anmeldelse eller salgsannonce matchende den gamle Sagitta 26.

Biancayacht har dem ikke længere :(

/Henrik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sagitta 26 er, så vidt jeg ved ikke bygget på Bianca værftet, men hos Royal Yacht Yard og solgt af  Sagitta Boats i Svendborg.
Den eneste Sagitta der blev bygget på Bianca værftet var Sagitta 35.
Links til båden:
her med en enkelt brugeranmeldelse, svensk
her på dansk
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Henrik
Jeg har en original spritstencil af en Yacht-test af båden fra ma 1970 og jeg har også et original udrustning og salgskatalog fra værftet, dengang det lå i Svendborg. Det hele skal jeg nok sende til dig i kopi hvis du sender en frankeret svarkuvert i A4 str. til mig. Der kan godt gå nogle dage inden jeg får det kopieret gratis til dig. Jeg har selv sejlet meget i 10 år i en Sagitta 26 nr. 62. Få adressen 29417382
vh Jacob

jacob

Hejsa Jacob.

Er der et tidspunkt, der er bedre at ringe på end andet? Jeg har idag fundet en gammel stregtegning af båden i en "lær at sejle" bog. Jeg synes det er sjovt at se, hvordan tingene har set ud originalt og jeg er mere end almindeligt interesseret i at få fingrene i de kopier du nævner :)
Jeg har selv telefonnummer: 21272659 og har ringet 3 gange.

/Henrik
Hej
Jeg har en Sagitta 26 no 66, den er bygget i Randers.
Jeg vil også gerne have en kopi, jeg prøver at ringe senere.
Jeg er ikke helt klar over årgangen, nogle der ved det.

goddag Jacob!

Min søn og jeg har lige købt en sagitta 26, som trænger til en kærlig hånd. Kølboltene ser fine ud, men skal have nye møtrikker, hvorfor tilspændingsmoment ville være rart at vide. Kan man bare dreje på møtrikkerne, eller følger bolten så med, osv. Roret har fået en skade!! og ruffets understøtninger, som bærer kahytsbordet er tæret i foden, og skal skiftes!! Vi er derfor gået på jagt efter informationer om bådens data, da jeg ser dit generøse tilbud her på sitet. Vi vil gerne dække udgifter og tid til kopiering, hvis vi må ringe til dig.

Med sejlerhilsen

Finn

Finnur
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere