Kan gå på Msn men ikke internettet ;s

Heeej alle lav det selv folk (:

Jeg har en veninde som har en HP bærbar computer,
Den viser der er internet nede i hjørnet
og den kan sagtens gå på windows live messenger
men ikke på internettet ;s
Hun bruger normalt IE og jeg har forsøgt med FF og opera
dog uden hel

Når jeg går på nettet får jeg bare en fejl der lyder på at den ikke kan skabe forbindelse

Nogle forslag til hvordan jeg løser problemet ?

Hilsen
Mikkel
og forsæt god torsdag aften (:
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kører den kabelet eller trådløst netværk? og har den tidligere fungeret på netværket den er på nu? hvis den har så prøv at genstarte alt både bærbar og hele internet dele trådløs router modem osv en mulighed kan være DNS server, i steden for dynamisk så angiv en fast DNS, jeg anvender min router ip som DNS

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der lægger nok et eller andet snavs på den, der gør at de forskellige serverer som internettet kører på ikke vil lade hende bruge dem. Prøv at kører ad-aware og cc cleaner, samt lade hendes anti virus program lave en scanning af hele computeren. Det har virket for mig når jeg har haft det problem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gert.m

Computeren er blevet genstartet op til flere gange,
internettet bliver genstartet op til flere gange om dagen Pga. ustabil internetforbindelse
og ja det har skam virket før, problemet kom fra igår til idag /Morges

FWM
Det vil jeg prøve i morgen (:
Hvad er der installeret lige inden, du har fået dette problem?

Gå evt tilbage til et ældre gendannelsespunkt, hvor det hele virkede.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Franke
Gendannelse er slået fra på en eller anden underlig måde ;s
Viste dog ikke selv man kunne slå det fra men når jeg gør det står der "Systemgendannelse er deaktiveret og kan derfor ikke finde nogle gendannelsespuknter" eller noget i den stil ;D
Annonce
Er der en firewall på maskinen? Måake er det lykkedes at blokere port 80 på den så vil MSN nemlig stadig virke men uanset hvilken browser du bruger får du ikke noget internet. Prøv evt. ping og nslookup kommandoerne i commandprompten på f.eks. www.lav-det-selv.dk. Mens du er i commandprompten så finde lige ud af hvad ipconfig /all giver dig af informationer.

(Sådan finder du en commandprompt hvis du ikke ved det: Gå ind i Start - Kør. Tast cmd og tryk ok. Nu skulle en command prompt gerne komme op.).


Tak for jers svar (:
Jeg skal op på min efterskole i løbet af dagen her så vil jeg kigge på jers gode svar
jeg har fået ;D

phwinther
Jeg kender dog kun den med ping hvor man går ind i CMD og skriver F.eks "Ping google.dk" hvor den så viser om der er forbindelse, og det var noget af det føreste jeg forsøgte hvor den fortalte noget med den ikke kunne finde vejen ;s

Og nslookup?
- Vis du forklare lidt mere om den
nslookup: oversætter et domænenavn til en ip-addresse. F.eks. skulle en kommando som nslookup www.lav-det-selv.dk gerne give noget lignende 86.58.140.58 samt information om hvilken DNS server der er kommet med svaret.

En anden kommando du kan prøve er tracert. Det er en avanceret form for ping som forsøger at finde ud af hvor ping forbindelsen knækker sammen. Istedet for ved ping at den løber hele vejen, så tager tracert et step ad gangen og det gør den helt af sig selv. Du kan altså køre tracert www.lav-det-selv.dk for at finde ud af hvor langt i nettet den kommer og hvor det går galt. Problemet med den kan dog være - ligesom ping - at ikke alle routere returnerer ping - så vil du ikke få et svar og det vil se ud som om den ikke virker selvom den er ok.

Det første jeg ville gøre var at lave en ipconfig /all kommando og se at netværksopsætningen er fornuftig. Dernæst ville jeg pinge gatewayen/routeren (står i din ipconfig information). Dernæst ville jeg pinge primær DNS server. Det skulle gerne give en ide om at det basale fungerer. Hvis ikke det gør det ville jeg begynde med tracert for at se hvor problemet opstår.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis