Forberedelse til radiatorer

I forbindelse med udnyttelse af vores 1. sal er jeg nået til radiatorene. Jeg kender ikke noget til VVS, men påtænker, at trække pex-rør i rør (15mm.) fra vores fyr og op til de steder radiatorene skal placeres. Efterfølgende vil vi så have en VVS-mand til, at tilslutte dem.

Er det korrekt at trække to rør til hver radiator (3-4 stk. ialt) fra fyret?
Må rørene ligge inde i skunkisoleringen?
Hvis ikke skal de så ligge i rørskåle i skunken?
Skal Pex-rørene fastgøres?
Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på???

MVH

Morten

Mvh.

BK
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HEJ

Jeg ville starte med at snakke med ham der skal lave den endelige tilslutning/montering om hvad han vil anbefale...

Det afhænger lidt om hvordan dine radiatorer skal sidde om det smarteste er at køre et sæt slanger (en frem og en retur) ud til de enkelte radiatorer, eller du skal få en anden type fitting hvor der er mulighed for at føre strengene videre til det næste sæt radiatorer. Eller om du evt skal føre et sæt fødeslanger frem til et punkt og der lave en fordeling ud til de enkelte radiatorer.

Hvis du tager en snak med ham der skal lave den afslyttende tilslutning sikrer du at det er på den måde han mener er den bedste og du køber ikke mængde fittings du alligevel ikke skal bruge...

Umiddelbart vil jeg lade slangerne ligge uisolerede men i det isolerede skunkrum. Men spørg din slut montør hvad ham mener er det bedste.

God arbejdslyst som VVS'er

Njord

MVH Njord
Hej Igen

Der er mange penge at spare på VVS dele hvis man køber den hos en grossist. Du kan sikkert ikke få nogen speciel rabat hos jernhandlen, de er oftest "forlovet" med de lokale VVS'ere. Men der er forskellige andre muligheder fx i den blå avis. Jeg handler ofte selv hos VVS eksperten i Hedensted. Her har jeg fået OK priser og den vejledning jeg har brug for... Han sender sikkert gerne.

Han vil også kunne finde den rette radiator for dig, det afhænger jo af hvilken plads du har og hvor godt isoleret dit hus er og selvfølgelig af rummenes størrelse.

Njord

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 15-01-2002).]

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis