havetraktor kontra bilmærke

hej overvejer at købe havetraktor, men hvilken skal jeg vælge. noget der har nogle bud på hvad havetraktor mærket svarer til i forhold til bilmærke.. er en husquarna f.eks en toyota og en mtd en lada.... nogle bud
hej overvejer at købe havetraktor, men hvilken... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Stiga frontmonteret, den er jeg utrolig glad for, for havde jeg en Muray, med klipperen under traktoren, den er godtnok besværlig at komme rundt med, med stigaen tager der kun den halve tid...

På arbejde har vi en Cub cadet, der er da slet ikke noget at prale af, der har været store udgifter på klippebord (lejer/lejehuse) samt remme

mvh jens
hey, er ny her;-)

men att. Hansen7717
nu skriver du stiga park president hst,
ved du/i evt hvad sådan en stod i af pris i 2000, og hvad svarer den ca. til af model i dag?,

det er fordi jeg er blevet tilbudt sådan en brugt, og har også selv kigget efter sådan en, men synes det er lidt svært men ang. pris.,
på forhånd tak.
mvh Mick
Det vil sige at maskinen er 10 år gammel, så vil et beløb på 2-3000,00 Kr. være rimeligt.
det vat godt nok ikke meget, set dem til 8k, men kunne være sjovt og høre hvad den evt havde kostet fra ny, og hvad model det svarer til idag, men måske ikke lige en 10 år gamle jeg tænker på så!?
men lige som denne, bare den hedder park, ligesoms hansen7717

;-)
Jeg har købt en brugt Stiga Park Pro fra 1998. den nette sum af 7.000. Det er selvfølgelig mange penge kontra en ny til 10.000. Mener selv jeg har gjort en god handel. En tilsvarende model i dag koster omkring de 40.000.

Det er det rigtige valg for mig, da jeg selv kan lave maskinen. Det er en pro maskine så den er solidt bygget. Den klipper faktisk skide flot, selv efter jeg har mishandlet den lidt, med en 1200m2 "mark" med 1,8 meters ukrudt. Der har været nogen overraskelser som sten og hegnstråd gemt.

Det har kun kostet mig en rem (den var nær døden alligevel) og et dødt leje i klippe bordet. (hvilket koster under 100kr at skifte.)

Jeg er rigtig glad for min maskine, og må indrømme jeg aldrig skal have andet end frontmonteret i fremtiden. Jeg tænkte ellers det nok ikke var så vigtigt før jeg købte min stiga.

Mvh Tommy Fer

Som jeg lige husker det, kostede en Stiga park president, for 10 år siden 25-30000 efter hvad udstyr den var med.
Så finder i en til 2-3000, i brugbar stand så slå omgående til

mvh jens
takker, ja mente nu nok det var sådan noget, en park er jo i den dyre ende, 25-25k, det er jo ikke en lille primo til 12,5k fra ny,-)
Jeg erhvervede mig min stiga park president 2000 for 3 år siden, for 8000 kr. Modelen er med en 12.5 hk B&S motor. Og en stor lyd potte bag på, den eneste støj er nærmest fra klipperen, hvor du kan høre luften blive pisket rundt.

Jeg har på en tidspunkt kørt på en magen til, men kun med 8 hk, samt manuel gear, 8 hk er lige i underkanten hvis man vil frem af, og stadig få et pænt resultat.

Jeg mener en tilsvarende model i dag, koster mellem 15-25.000 afhængelig af om det er med hst gear, manuel osv.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis