brugt terrasse i lærketræ

Hej med jer,

Jeg har købt en brugt terrasse i sibirisk lærketræ - og her var jeg nok ige lidt spontan, fordi den var mega billig for 40 m2, hvis jeg selv fjernede den. Nu sidder jeg så og læser i alle indlæggene, at sibirisk lærk faktisk er et dårligt valg til terrasse - øv!

Men nu har jeg købt den og min hovedpine er, at jeg ikke synes farven passer til mit hus. Dem jeg har købt den af, har givet den olie og gori et eller andet i teakfarve, og det er alt for mørkt. Kan jeg overhovedet gøre noget ved det?? Altså på nogen måde afrense træet??
Hvis ikke jeg kan, er det så fuldstændig grotesk at male en terrasse med heldækkende maling??

Mon du er derude Colorman

Glæder mig til et rigtig godt råd...

katja

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor duer lærk ikke til terasse ?
Jeg har en ,godt nok i dansk lærk på 6 år.
Den kan enten være grå (ubehandlet ) eller flot rødgylden.
Den skal afrenses med en højtryksrenser med roterende dyser, men ring til www.wolfs.dk jeg bruger prudukter derfra
Det kræver nok en del arbejde til at starte med og du skal nok behandle den hvert eller hvertandet år,jeg er nådt at behandle min hvert forår hvis den ikke skal være grå.

<br />
Hej med jer,

Tak for de gode råd - Okay jeg maler IKKE terrassen med heldækkende maling! Det med gulvsliberen lyder som en mulighed, jeg har bare tænkt om ikke det der Gori er trængt meget langt ned i træet - altså om jeg noget terrasse tilbage (der er tykkere end lasagneplader) hvis jeg forsøger at slibe farven af??

Til Uffe,
Tak for link, det vil jeg undersøge... i fht. lærketræ, har jeg bare læst rigtig mange indslag herinde om, at det er umuligt at holde det pænt, og flækker nemt osv. osv. Men jeg er glad for at høre at du er synes lærk er fint (jeg har nemlig købt 40 m2 for 1000 kr., som er 4 år gammel) - jeg har ikke noget imod at behandle en gang om året :-)



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også