Knive til havetraktor

Hvilket knive skal jeg bruge til min havetraktor ????
Det er en HUSQVARNA LT 100 !!!!
Nogler der måske også ved hvor de er billige ???
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Urup.

Du ved godt at der er noget der hedder:
Køb kvalitet og græd en gang, køb billigt skrammel og græd mange gange.
det lyder utroligt.... hvad mener du med at de kun holder 1 sæson? går de bare i stykker eller hvad?
Bruger du den til at slå skærver med ? Eller voldsliber du knivene ?
Jeg kunne få et sæt knive til at holde 4 sæsonner, så det lyder lidt voldsomt at du bruger et sæt på et år. Jeg filede dem kun, når du sliber dem går det for meget stål til spilde.
det kommer vel os meget an på hvor meget græs man slår... For jeg har en plæneklipper som er 12 år gammel med den org kniv, den bliver kun rettet til hvert år og klipper rigtig fint, min mor (som ikke stamper muldvarpeskud ned som mig) skifter kniv en gang om året...

Men tag og køb kniv ved en som reperere plæneklippere, de fleste har knive i alle mål, som passer de fleste maskiner, nu kan jeg godt nok ikke lige svare for HUSQVARNA, men ellers plejer knivene da og være mere eller mindre universelle, så det kun er længden af kniv det kommer an på.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Annonce
Jeg har ca 3000 m2 græs + noget vejrabat. Det kan ikke helt undgåes at knivene af og til får nærkontakt med småsten.
Jeg sliber aldrig knivene, men de bliver ganske enkelt kortere og kortere og til sidst kan de ikke nå sammen og efterlader en stribe uklippet græs. Det ser lidt fjollet ud.
Jeg tror ikke jeg kan få universalknive, idet der er en meget speciel udfræsning i disse, hvor de skal monteres. Vældig fikst af producenten :(

Med venlig hilsen
ktm

 

men med 3000m2 græs, og specielt vejrabat, er der da ikke noget og sige til hvis de bliver slidt på et år... og ja vældigt smart af producenten og lave så man kun kan bruge deres knive... jeg synes bare det lyder sjovt de bliver kortere, men det gør de jo... det er det usmarte med en plæneklipper med dobbelt rotor, det smarte er så at det går dobbelt så stærkt... det koster jo nok os noget (-:

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Ja OK så forstår jeg det, men så skulle du faktisk have nogle efterløbende cylinder klippere. Jeg kan huske fra min tid som Pedelvikar på Herning Højskole, at vi havde sådan nogle efter løbere der tog omkring 5 m. i breden. Så kunne vi nå alle plænerne på 8 timer
Jeg lurer lidt mere på naboens 25 fods Dronningborg! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Claas for the win på det punkt, men det er hvis en anden snak...

jeg ved ikke hvad sådanne knive plejer og koste men kik evt her på siden http://www.reservedelen.dk/?gclid=CJCuwdy-h5oCFRIYegodRgb0FA
der har de knive til alle maskiner, og til gode priser.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis