placering af ventilation i badeværelse

Hej herinde

i forbindelse med renovering af tag skal der etableres nye udluftningskanaler i huset. Jeg er dog kommet i tvivl om hvad den mest optimale placering vil være.

Skal den f.eks. placering direkte i brusekabinen eller over vasken - og dermed spejlet?

P.t. sidder kanalen over vasken - men dermed ikke sagt at det er mest optimalt.

Nogen med viden om emnet?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad den være hvor den er. Det er ubehageligt med træk når man bader.

Bent.

hmm havde ikke lige taget faktoren "træk" med i ligningen. er det et reelt problem?

De steder hvor jeg ellers har set den slags i baderummet har jeg da aldrig tænkt over træk - det er jo bare en ventilator og ikke et kæmpe udsugningsanlæg. Men måske jeg tager fejl?

 

 

Det mest optimale er aftræk gennem taget, og gerne i brusekabinen.
Og står du alligevel over for en tagrenovering, så er det jo lige til.

Hvis ikke man vil have den gennem taget, så kan den evt. sættes 100 mm under loftet, gennem ydervæggen.
nej den ryger da absolut gennem taget - ingen tvivl om det. Var bare i tvivl om hvor den mest optimale placering er. Min logik siger også brusekabinen - men er det nok til at holde spejlet dugfrit....åhhh alle disse bekymringer
Det kommer jo an på hvor meget varmt vand der bliver brugt, og hvor langt tid badene varer.

Hvis du har lillemor med i bad, er jeg ikke sikkert på det kan holdes dugfrit.

Men et alm. bad burde nok kunne klares uden alt for meget dug på spejlet.
Annonce
Jeg har mine ventilatorer i brusekabinerne og det giver ikke nævneværdige problemer.
Hvis spejlet sidder tæt ved brusekabinen vil det dugge kortvarigt, idet man lige åbner kabinen og jo længere, varmere og voldsommere vandsjaskeri, jo mere dug! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

i kabinen det bliver!

 

Tak for input og hjælp

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis