12 volt til 230 volt

Jeg står og skal på bilferie til sommer og vil gerne have min bærbare med. Da ferien skal holdes i fri natur i sverige kan det jo komme til at knibe med opladningen.

Spørgsmålet er nu om der findes en eller anden dims som via bilens cigarettænder kan omforme 12 V til 230V.

Hilsen
Allan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Ja, sådan en "dims" kan du godt få. Kaldes en inverter / omformer.
Du kan også få omformere der laver 12v om, til det som computeren nu skal bruge. Så slipper du for først at lave 12v til 230v og derefter lave det om til den spændning som computeren bruger.

Omformer fra 12v -> 230v kan bla købes i harald nyborg.
Har selv haft en omformer, fra 12v og direkte til computeren. Mener at jeg købte den i computer city.


Mvh
Sømanden.
Ja det går der, det hedder en inverter. Og jeg kan se at onkel harald har tilbud på dem http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6656&Grp=&n=10. De kan fås i 300, 600 og 1000W, så der er en der nok passer til dig.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gør nu bare som sømanden siger og køb en strømforsyning du kan bruge i bilen... Inverteren er voldsomt unødvendig, tager mere strøm end den skal bruge, og de fleste laptops skal alligevel bare bruge 18-24v, så konvertering fra 12 -> 230 -> 20v = spild af energi, og du tapper bare dit bilbatteri hurtigere på den måde.
Tak for de mange og gode svar, jeg glemte at skrive at jeg ud over computeren også gerne skulle kunne oplade mobiltelefon og diverse genopladelige batterier til f.eks digetal kamera og så videre. Med 230 volt vil jeg stå frit med hvad jeg ønsker at oplade. Så jeg ender nok med at købe den der inverter dims fra onkel Harald. Så endnu engang mange tak for jeres hjælp.

Hilsen
Allan
Hvis du vil undgå at stå i Sveriges fri natur med et fladt batteri, vil det nok være en god ide at have et ekstra, fuldt opladet med i reserve, eller kun lade bærbar m.v. op, når motoren kører. Husk at f.eks 300W ved 12V = 25Ampére = 2 timer, så er batteriet tømt.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Tak for de gode råd, jeg kan til de interesserede fortælle at jeg i Lidl fandt en konverter på 150 W til 225, desværre havde jeg 2 timer forinden købt den på 300 W i Harald Nborg til 295. Men oplysniigen er hermed givet videre til andre der kan klare sig med 150 W.

Hilsen
Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis