Elscooter

Har købt mig en sådan og har rullet 1200 km på den allerede (som tiden dog flyver med 45) :D

Mit "problem" er at ifølge begge mine GPS´er (uafhængigt) kører den mellem 39 og 41. og de 41 er kun i medvind.

Jeg er måske lidt sippet, men jeg KUNNE godt tænke mig at den kunne rulle 45. (eller 50-52 ville heller ikke gøre noget).

Nu er sådan noget noget man kan angribe fra flere vinkler, og en af dem er at sætte et større bagdæk på, og jeg har allerede en aftale om at det kan gennemføres.
Jeg er klar over at det vil give et langsommere optræk, men den gule drøm her har RIGELIGT optræk, tro mig!
Den anden vinkel er at gå en tur i styringsboksen. Jeg har ikke haft den åbnet da jeg ikke har kunnet finde nogen diagrammer, og derfor ikke har "clue 1" om hvad der foregår under skjoldet.
Jeg er klar over at den højere hastighed vil trække nogle kilometer fra i batterikapaciteten, men jeg kører kun 30 m (2x15) pr. dag og den har strøm til mindst 45 Km (der er 40Ah i batterierne), og bliver der problemer kan jeg lade både hjemme og på jobbet.
(og els er der jo muligheden for at smide batterier i med en større kapacitet)

Hvad jeg håber på er at der er en LDS-nørd tilstede i salen der har rodet med sådan noget før, og ved hvad man kan forvente at finde i styringsboksen, OG eventuelt ved hvordan man fikser sådan noget.
Skal den chippes eller kan man hacke så´n fætter.

Lad jeres åndelige og teknisk velbegavede lys skinne på mig elglade tåbe


- Endjinn

Sidder og kikker på en elmåler der drejer den forkerte vej rundt :)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med den, sådan en el scooter gad jeg godt og prøve/eje.
Det eneste forum jeg kender om el køretøjer er http://visforvoltage.org/

Jeg ved ikke så meget om elektrisk scootere da det er svært at finde noget info om dem.
Så ved ikke om de overhovedet er begrænset, men hvis de er ville jeg da skyde på det var i controlleren som sidder mellem batteri og motor det er den som bestemmer det hele vist.

Hvis du vil hjælpe med at skrive en anmeldelse af din scooter så ville det være super, så lægger jeg din anmeldelse på http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/anmeldelser.html
Du kan skrive hvordan du syns scooteren er og bedømme den på godt og ondt.

Hvis du gider og har lyst så ville jeg være meget interesseret i nogle billeder. både controlleren og inden i scooteren, og alt hvad der er intersant.
Garantien ryger sikkert hvis du skruer controlleren af osv men hvis du gerne vil det så vil jeg meget gerne se hvordan den ser ud inden i.
hej Endjinn..
Kunne godt forestille mig at din tophastighed afhænger af spændningen på dine batt.. Prøv at måle spændningen når du kører max fart.. Kunne være dine batt ikke er helt på den spændning de burde.. Var den brugt ??? Startede du med at lade den "rigtig" op.??
Mvh Jan J
ktm.

har du stadig el scooteren og køre den godt.
eller har du "kastet" den i en bageste krog. (gemt væk)
Scooterens tophastighed er bl.a. påvirkelig af førerens tonnage og CW-værdi, også kendt som luftmodstandskoefficient 

Så måske er det ikke elektronikkassen der skal kigges på, men madkassen

P.S. Jeg ynder at kaste med sten, selvom jeg selv bor i et glashus

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu spørger jeg lige om noget, hvor hulan kan man købe sådan en lille satan? Og hvor meget koster sådan en?
& Kan det svare sig, jeg tænker en alm. scooter bruger jo ikke vildt meget benzin, men sådan en el scooter skal jo lade, og det koster jo penge i el forbrug?

- Natasja & Mike (:

Annonce
nogM.

du kan købe en fra thansen. til denne prisklassen hvis man ønsker det.!!!
eller en fra lindebjerg scooter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis