Hjælp. Fald på terasse

Hej
Jeg er ved at lave en teresse på min grund og er nået til at køre afretningsgrus på og prøver at få lavet et fald.

Min belægning skal være felter med 4 stk. 40x40 cementfliser med rammer af chaussesten imellem. Mit spørgsmål er bla. hvor lidt fald jeg kan nøjes med. Kan jeg nøjes med ½ cm per 1 m da denne belægning er rimelig åben for vand.

Jeg har vedhæftet et tegning over teressen. Hele tærænet på min grund hælder ned mod bygning 1 og derfor er det mest naturlig at fortsætte denne hælding på terassen. Der er under stabilgruset på terassen udlagt 2 stk. drænslanger som er koblet på en brønd, - den ene slange er langt muren på bygning 1. På trods af dette, er jeg ikke glad for at for lave fald mod huset. Dog kunne jeg ligge en drænrist langs husmuren og koble den til brønden, men det er også en dyr løsning samt det virker mest korrekt at lave fald væk fra huset.

Problemet med at lave fald væk fra huset, er at jeg er låst fast på en bestemt højde pga. den tilstødende græsplæne. Hvis jeg laver et fald på ½ cm per 1 m væk fra huset, er der overhovedet ikke plads til afretningslag. Tværtimod skal jeg til at grave stabilgrus for at få plads til fliser og det vil jeg helst ikke.

Har nogen et foreslag til hvad jeg skal gøre? Jeg er kørt helt fast.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal grave det stabilgrus af 1/2 cm er fint nok når du har dræn. Mvh. Poul
Skrevet af Poul Pedersen på 01 aug 2009 22:31
Du skal grave det stabilgrus af 1/2 cm er fint nok når du har dræn. Mvh. Poul
Hej Poul.
Jeg er sikker på at jks. forlængst har fået rettet sit stabilgrus af, det var i April han spurgte !!!

V.h.  Håndværkeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis