Blæser i ovn

Hej

Jeg har et smegkomfur som jeg synes der er begyndt at larme temmelig meget når ovnen kører. Jeg har tjekket viften om den skulle være skæv og det er den ikke. Kan det passe at der kommer slør i motoren med tiden så den står og vibrerer mere og mere?

Jeg kan købe en ny motor men den koster immervæk en plovmand... :(

mvh jan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan..
Prøv om du evt kan give lejerene lidt olie wd40.. eller noget andet skrammel.. hvis den bliver mere rolig af det, er det jo nok som du siger nye lejer eller motor..

Mvh jan J
Overvejede jeg, og kan jeg sikkert. Jeg synes bare at det var lidt risikabelt. Når dækslet til motor og lejer fjernes er det hele en "åben" konstruktion. Så vidste ikke om det kunne være et problem at sprøjte med olie osv hvor der er også er strøm.. ?

mvh jan
Hej,

Jeg kan ikke anbefale brug af WD40 i en ovn. Olien tørrer ind i varmen. Det der oftest "larmer" ved blæsere er når lejet er ved at være slidt. Hvis du er lidt ferm kan du selv skift lejer, det kræver dog lige at du har en lejeaftrækker.

mvh Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
hmmm lyder som et spændende projekt :) Så tror da jeg vil afmonterer motoren og gøre et forsøg. Hvor kan jeg købe lejer henne. Dem har de ikke i byggemarkeder går jeg ud fra.

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis