Plex eller aluplex til gulvvarme?

Hej, Min VVS mand siger at alupex er nemmer at lægge og er bedre til at fordele varmen. Er dette korrekt? Hvad ville I benytte ... plex eller aluplex? Tak, Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen tvivl om at Alupex er bedre at forme, men det koster tilgengæld også deropaf. En meter PEX-rør koster typisk 7-8kr/m mens alupex ligger på en 17-18kr/m. Fordelen ved at bruge Alupex er nok at det udvider sig knap så meget, som alm. PEX-rør gør og har en anelse bedre varmeledningsevne. Det eneste jeg bl.a. kunne forestille mig var bøvlet er alle de buk man skal lave med værktøj, som man slipper for ved alm. PEX-rør.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Skrevet af ElectricalFreak den 21-04-2009 19:11
Der er ingen tvivl om at Alupex er bedre at forme, men det koster tilgengæld også deropaf. En meter PEX-rør koster typisk 7-8kr/m mens alupex ligger på en 17-18kr/m. Fordelen ved at bruge Alupex er nok at det udvider sig knap så meget, som alm. PEX-rør gør og har en anelse bedre varmeledningsevne. Det eneste jeg bl.a. kunne forestille mig var bøvlet er alle de buk man skal lave med værktøj, som man slipper for ved alm. PEX-rør.


Hvad  er det for et værktøj??

Venlig hilsen

Klaus
Min egen VVS brugte noget bukkejern af en art ved buk af røret, men ved ikke om det var en tykkere alupex end dem der bliver brugt på gulvvarme alupex, som blot er på 0,2mm?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Normalt er det intet problem med at bukke, det er bl.a. en af fordelene at installationen er nemmere, og derved billigere.

Der findes så vidt jeg ved ikke andre tykkedser

Venlig hilsen

 

Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis