Hej alle,
Vil advare Jer om at overveje at handle med billigcykel.dk.
Købte en ny mtb (Giant XTC1 - 7500,-) for i september sidste år - og allerede fra start var der problemer med dem, idet de medleverede en lås, der ikke kan monteres op cyklen (speciel bagstræber). Dette til trods for, jeg havde spurgt om dette mundtligt.
Men efter flere kontakter fik jeg da leveret en kædelås, der så godt nok ikke er godkendt....
Efter et kædebrud i marts (cyklen har kørt under 200 km - ikke i skov), beder jeg om en erstatningskæde, da det samtidig viser sig, mere end 20 led har revner. Dette er ikke normalt - og må opfattes som en mangel. Jeg bemærker samtidig om rustne bolte og lakafspring - men skal gerne selv udbedre det, for jeg er sq glad for cyklen!
Og bevares - da de ikke umiddelbart vil sende en ny kæde, så fred med det.... MEN til gengæld bliver jeg belært om, at jeg ingen krav har om hverken dette eller hint, hvorfor jeg henviser til de relevante paragraffer i købeloven (bl.a. 77a-stk.3) - og i øvrigt beder dem glemme det. Men de fortsætter med at fremture om deres "viden om købeloven".....
...og derfor vil jeg opfordre Jer til at lægge pengene et andet sted. For man kunne komme ud for værre problemstillingen end en sprunget kæde, og så skal man virkelig til at bruge tid på det.
Mvh.
Jan R.