Internet i værkstedet.

Hej allesammen.

Har virkelig brug for noget hjælp.
sagen er den at jeg har installeret en computer i mit værksted i garagen.
i mit hus køre jeg med trådløst internet, mit problem er nu, at så snart jeg går ud i værkstedet og lukker min port kan jeg ikke komme på nette, hvad kan jeg gøre.

Mvh
Tomas.

Tomas

Hej allesammen. Har virkelig brug for noget... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som ElectricalFreak foreslår, så lav målingen, men HUSK at måle forskellige højder. Du kan ofte få bedre signal oppe under loftet fremfor nede ved gulvet. Mål også gerne ved siden af porten men stadig inde. Det kunne jo være problemet kunne løses med et simpelt kabel og så bare flytte antennen indvendigt op i hjørnet hen imod routeren.

Om du laver en "fuglekasse" - pas nu på fuglene ikke bygger rede oven i den, de blir jo helt bestrålede :-) - eller sætter antennen op i udhænget hvis du har et sådant gør ikke den store forskel, men tænk på at der måske ikke er den store forskel på at placere den oppe under loftet indenfor fremfor udendør under/i udhænget. Læg evt et par billeder og tegning af routerens placering ifht. garagen og PC'en så vi kan se hvad mulighederne er i forhold til de materialer som signalet skal igennem.
Tc1806,

Det kan man i princippet godt, men fugten har tendens til at beskadige de antenner der ikke er egnet til udendørs brug, det har jeg selv oplevet før i det virkelig liv. Jeg vil umiddelbart sige at hvis du nærmer dig 600-700kr rent budgetmæssigt, så vil jeg anbefale du hopper på en ny router. Nyere routere med draft (802.11n) og 2/3stk 4dBi eksterne antenner ville nemt kunne række ud til din garage.

Hvis du er frisk så kan du også splitte din router ad og bore et hul til en ekstern antenne ;-)

Venter spændt på dine resultater :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
http://www.turnpoint.net/wireless/cantennahowto.html
m&&,

Sjovt du lige kom med den, jeg har selv forsøgt at lave antennen med forskellige dåser (har arbejdet på en dåsefabrik) og det er faktisk en glimrende antenne man får ud af det, stortset gratis :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Hej.

Så fik jeg mål signalet Wifihopper fra forskellige punkter.

jeg har målt med min bærebar.

ved min router = -35 til -43 dBm

lige uderfor huset = -52 til -60 dBm

i værkstedet med porten lukket ved computeren = -68 til -72 dBm

og ved loftet i værkstedet = -80 til -86 dBm

mvh

Tomas


Tomas

Det ser ikke helt tosset ud for den router du har. Kan du foretage en måling uden for værkstedets dør?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej igen.

ja jeg fortager lige en måling udenfor døren i morgen.

mvh
Tomas.

Tomas

Skrevet af ElectricalFreak den 24-04-2009 20:42
Det ser ikke helt tosset ud for den router du har. Kan du foretage en måling uden for værkstedets dør?


Hej

Så har jeg prøvet at fortage en måling udenfor værkstedet
og den siger lige omkring 72dBm.

så kunne det ikke tænkes at det er det kort jeg har i computeren der er noget med.
og hvad kan jeg evt. gøre.

mvh
Tomas.


Tomas

Vi mangler stadig en måling og det er med wifihopper på din stationære i værkstedet.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis