Speedbåd - må jeg det? Mukker 55 4241 31-05-2002 13:04 Hejsa.Jeg har taget den teoretiske del igennem vinteren til duelighedsprøven. Må jeg sejle speedbåd med denne eksamen, eller skal jeg også have bestået den praktiske del???Mvh.Mikkel 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
asn 2331 03-06-2002 18:25 Prøv at se på denne hjemmeside: http://www.speedboat.dk/ Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hjb 2331 07-06-2002 21:15 Hej.Nej, du må ikke føre speedbåd med kun teoretisk delprøve til duelighedsbevis.Ej heller hvis du kun har bestået den praktiske delprøve.Dette fordi, der til speedbådsprøven indgår overhøring i bl.a. søvejsregler samt praktisk sejlads.Derimod gælder speedbådsprøven også som praktisk delprøve til duelighedsbeviset.Tag den praktiske uddannelse til duelighedsprøven, som du mangler, og få duelighedsbeviset. Så må du også sejle speedbåd.Held og lykke.HJB Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mukker Trådstarter 55 4241 11-06-2002 13:54 Jeg er ved at tage den praktiske del i øjeblikket. Mht. søvejsregler til speedbådskørekortet, så er det bestemt også noget man bliver overhørt i til den teoretiske del af duelighedsprøven, for slet ikke at glemme lanterneføring osv.Men tak for jeres hjælp.Mvh.Mikkel