GAsbeton væg i badeværelse

Jeg har taget fliserne af min badeværelsesvægge og står nu tilbage med vægge bestående af en blanding af gasbeton og rester af mørtel. Kan jeg spartle med en bladning af cement og strandmørtel direkte oven på det under forudsætning af, at det er tørt og rent osv, eller kan jeg gå direkte videre til vådrumssikringen efter først af have repareret de værste huller? Mvh Annee

Mvh Annee

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal først rette væggene op. Du kan evt. anvende fliseklæb til at spartle op med.
Jeg synes du skal pudse væggen op med en strandsandsmørtel tilsat cement og noget betonbinder. betonbinderen gør det langt nemere at arbejde med end ved alm. mørtel. du skal først djerne alt løstsiddende puds og svumme vægen dvs. fugte væggen med en blandning af vand med en smule cement og betonbinder i. og derefter pudse. jeg plejer at trække det på med et stålbræt og derefter glatte det, også med stålbrættet. hvis væggen skal være meget lige kan du efterfølgende spartle den med alm. spartelmasse som du sliber med sandpapir så det bliver helt jævnt. derefter kan du gå videre med vådrumssikringen.

Vh. Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tusind tak, Morten. Det var lige alle de informationer, man ikke kan læse sig til, jeg der fik!! :-)

Mvh Annee

Også tak til Jalo. Din metode lyder meget overkommelig! :-)

Mvh Annee

Hvis du pudser væggen skal du huske at vande den godt igennem, ellers tørre mørtelen for hustigt, og hæfter ikke til gasbetonen. Det med at komme flisklæb (betonklæber i er en god ide. Betonklæber eller fliseklæb er PVC binder fortyndet med vand. De billige er der ofte bare mere vand i. Når jeg køber betonklæber ryster jeg dunken er den tyk køber jeg gerne en dyre, og så kommer jeg selv vand i. Til en sæk mørtel skal du bruge 1 kg. cement og ca. ½ liter betonklæber.

Mvh
Arne Rohde
Elektriker &
Handymand
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej igen
Alternativt:
Gasbeton skal have noget vandt og derefter trækker du fliseklæb på med en tandspartel og inden klæben når at blive tør trækker du strandmørtel med cement (1:10-13) på og retter det til med en loddestok og udfylder evt. lunker hvorefter det pudses med et pudsebræt.
Tusind tak til jer alle for jeres store hjælp! :-)

Annee

Mvh Annee

Det var så 3 metoder. Hvilken en endte du med at bruge annee????

Er der nogen af metoderne som er mere rigtig end andre?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også