el problemer

Hej der er der nogen der kan hjælpe mig, jeg har en Seat Cordoba 1,6 fra 1994.
den kan godt starte men der kommer ikke strøm til nærlys, visker/vasker, elbagrude, hvis jeg drejer tændingsnøglen lidt tilbage så kommer strømmen, så mon ikke det er tændingslåsen eller bundstykket,,,,er der nogen der ved hvor man kan få det billigt eventuelt hjælpe mig med at fixe det,,,
Benny
Hvidovre
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Benny,

Det kan være noget så simpelt som et lille brændmærke på den position som nøglen står i når der er tænding på.
Skil bundstykket ad, og se om alle delene ser rene ud, og ikke har nogle afbrændte områder.
Ellers få et nyt hos en skrothandler - den burde være til at betale sig fra.

BR

Ulrich

Hej Benny Hvis du vil have et godt råd fra en erfaren mand - så skift det bundstykke, men med et N Y T det koster højst 200 Kr. og det er ikke ulejligheden værd at montere et brugt eller et repareret for så at skulle skille det hele ad en gang til- Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tjekkede det lige, Krogslund har den til 122,50
http://krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=befd559cfa5812ca4a8e43263b9d39eb22db71

BR

Ulrich

takker for svarene,,,og jeg køber et nyt bundstykke og får det skiftet,,takker for svarene
Benny
dette er dog et skønt forum,,,er der nogen der har brug for en møbelmontør,,,sig til
Annonce

Har lige fået oplyst pris fra Seat 1400 kr inkl montering og moms, grunden til den høje pris var ifølge Kasper fra Seat Brøndby/Glostrup at rattet skal af og ratstammen adskilles,,,det er ikke lige noget jeg tør binde an med,,,er der der nogen her der har erfaringer ,,,

Benny

ja dem har jeg skiftet mange af
det er det samme som der sidder på både golf2 og 3 og fler andre vag biler bundstykket koster som før nævnt godt 200kr. hos en aut. forhandler

for at skifte bundstykket skal rattet rigtigt nok af men det er nu meget nemt
det største problem er at der sidder en bøsning / adapter imellem rat og ratstammen som skal trækkes af og den kan sidde godt og den er svær at få fat på med en aftrækker
jeg plejer at bruge en aftrækker med to ben og en stor rørtang til at klemme benene sammen omkring bøsningen med så overgir den sig
når bøsningen er fjernet kører det bare igen
af med armene til blink og visker også kan hele tændningslåsen tages af for så at skifte bundstykket

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis