Maling på mursten

HJÆLP HJÆLP Jeg har malet udhænget på vores hvide murstenshus kom til at vælte malebøtten hvorved der sprøjtede en del brun træbeskyttelses oliebaseret maling ud over et stykke af den hvide mur. Jeg forsøgte med terpentin og bagefter vaskede stedet med varmt sæbevand. Det hjalp lidt. Kan man kalke eller er der noget, der kan fjerne disse skrækkelige pletter med. Tak på forhånd.

<p>&#160;Tulle</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Ruth Christiansen den 20-04-2009 09:13
HJÆLP HJÆLP Jeg har malet udhænget på vores hvide murstenshus kom til at vælte malebøtten hvorved der sprøjtede en del brun træbeskyttelses oliebaseret maling ud over et stykke af den hvide mur. Jeg forsøgte med terpentin og bagefter vaskede stedet med varmt sæbevand. Det hjalp lidt. Kan man kalke eller er der noget, der kan fjerne disse skrækkelige pletter med. Tak på forhånd.
Jamen lille Ruth da  det var da noget værre noget du har lave der.
Du kan prøve at høtryksrense det hvis du har et sådant apparat til din rådighed. Men ellers må du nok igang med at male dit hus, der vil jeg anbefale dig at bruge en cempexo eller lignende. Men så er det altså hele fladen/muren du skal male
ellers vil det tydeligt kunne ses at her har været en lille nisse på spil
Inden højtryksrensning kan du prøve at smører et lag brun sæbe på stenen, og dække det med madfolie, det kan godt løsne en vandbaseret maling. Du kan også bruge en varmeblæser til at tage maling af med (hårtører typen) eller med forsigtighed en gasbrænder, det får malingen til at boble op og så kan det skræves eller børstes af.

Mvh
Arne Rohde
Elektriker &
Handymand
Hej Arne.
Prøv lige at læse Ruths indlæg engang til, der er tale om olie baceret træbeskyttelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også