SparOMeter eller lignende med PC interface?

Hejsa

Efter lidt søgen på nettet har jeg fundet frem til at der engang blev solgt en special version af Spar-O-Meteret, som havde USB interface til PC.
Og en venlig sjæl havde lavet et lille program der kunne hive 3 målinger pr. sekund ud af apparatet. Det giver jo en SUPER nøjagtig måling.

Men efter hvad jeg kan forså sælges denne model ikke længere...ØV!

Mit spørgsmål er så:
Er der nogle der har en god ide til en forholdsvis billig måde at måle forbruget på forskelligt 230V udstyr via noget grej der har interface til en PC ?

Er der nogle der ved om man stadig kan få fat på det specielle Spar-O-Meter, eller et andet lignende produkt med PC interface - det ville være den nemmeste løsning.

Jeg kan også godt lodde et lille kredsløb selv....men det er jo 230V, så jeg vil helst have det "fabriksmonteret"... :-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Elsparefonden.dk skriver stadig om SparOMeter med USB: http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/elspareudstyr/elmaalere/spar-o-meter
- hvis du kigger øverst til højre kan du finde links til "program til SparOMeter med kommunikation". Jeg kan dog ikke finde ud af hvor dette SparOMeter beskrives nærmere...
Jeg har fundet manualer m.v. til USB versionen.

Problemet er at finde at sted der sælger det.
Det har jeg ikke kunnet finde.

Er der nogle der ved hvor det kan købes (Altså USB versionen) ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis