Farvet topcoat " BLÅ"

Gode råd søges i blandt bådfolket!!

Kahytsider og ræling på min bår er indfarvet glasfiber.
Nu har de mørke farver jo den kedelige tendens til med tiden at miste deres glans, derfor, er der her nogle der har gode råd til hvordan man får glansen frem igen.

Jeg har prøvet med Hempel - Slipol - og andre slibemidler, men det holder ikke andet end et par måneder, så er farven igen " næsten " mælkehvid.

Der er nogle der har fortalt mig at jeg skal bruge vådsandpapir korn 800 - 1200 for dermed at komme ned i farven, " har nogle af jer derude en erfaring med dette??? "

Mvh

Lars smile smile
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes et produkt som hedder Farecla 6 (måske staves det lidt anderledes men bare udtal det som du læser det) som er et poler/slibemiddel til autobranchen.Jeg bruger det på min ballad blå elvstrøm cruiser med et godt resultat.
Man køber en svamp som er ligesom en stor køkkensvamp med det grove på den ene side.
Når man polerer skal men spraye et stykke på ca 1 m/2 derefter kommer man en klat farecla fra tuben på svampen og lader svampen arbejde ikke mase,bare gnide i cirkler,du vil derefter erfare at svampen bliver blå.
Bliv ved indtil at polèrmassen begynder at tørre.Når det er tørt eftertørres med polèrpapir så det er helt rent.
Der efterbehandles med en lakforsejler evt. Hempels boat finish.
Disse produkter har jeg købt i vores lokale farvehandler(Kovis).
God fornøjelse.
Vh. Søren

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis