Elruder ford mondeo

Hej. Har en gammel mondeo fra 1997. Elruden i højre side vil ikke altid op. Der skal indimellem trykkes mange gange på knappen. Og henne i fører siden kan den højre rude kun betjenes ned og slet ikke op. Det er jo ikke så smart med elruder hvis de ikke virker. Eller kan man få ruden op på en eller anden måde??

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved jo ikke hvordan de nye elruder i dag ser ud, men på min gamle fiat uno oplevede jeg samme problem. Det var spindelen/oprulderen i elruden som var slidt op..., men det kan jo sagten bare være en kontakt der ikke giver strøm. Jeg ville tagedørbeklædningen af, se hvad der sker der inde, når du bruger kontakten. F.eks så vil du jo kunne mærke om den får strøm hver gang du trykker på kontakten. Du ville også kunne se om den sidder fast. Måske er du heldig, at det kan klares ved at smøre det hele lidt!!
alte

<p>&#160;</p>
Inden du skiller noget fra hinanden, så prøv med noget kontakt rens. Sprøjt det ned i kontakten(ikke voldsomt meget) og vip kontakten op og ned en del gange.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Prøvede at rense kontakten uden held. Så jeg fik fat i to andre kontakter hos den lokale hugger. Så nu kører den igen. Den går dog lidt trægt ind i mellem, men hvis den heller ikke har været brugt ret meget, så skal den nok lige motioneres lidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis