kan ikke skille den (/&%¤% vaskemasine ad...

Hej. Håber en eller anden har et godt råd.

Jeg har en AEG vaskemaskine hvor et leje er gået. Jeg forsøger at skille skidtet ad, men inden jeg når ind til det der skulle være rigtig svært, nemlig at få lejerne ud og det der, så kan jeg slet ikke få "remhjulet" af bag på maskinen. det sidder fast med en umbraco-bolt og er ABSOLUT ikke til at rokke.

Nogen ideer...???

Salvig
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er plads til luftværktøj, plejer det at kunne løse de fleste opgaver.
nej desværre - jeg er slet ikke nået til aftrækkerdelen - desuden er det typen med plastickar, og der står i alle vejledninger, at man skal skille karret ad, og slet ikke bruge aftrækker. Jeg skal have drivhjulet - eller hvad pokker det hedder - af. Det hjul remmen kører på bag ved tromlen. og det sidder fast med en bolt. Og den bolt sidder håbløst fast. Jeg er bange for de har brugt locktite eller noget i den stil.
og jeg har ikke noget luftværktøj...
måtte bide i det sure æble og få en fagmand til at løsne skruen - han måtte ha det store skyts frem, så han ku godt forstå jeg ikke ku få den af - resten gik som en leg - nu skal jeg bare samle skidtet igen...
Alt er gået godt, maskinen fungerer nu fint igen - BORTSET fra at der ikke er tæt omkring varmelegemet. Skal man bruge et eller andet klister til at tætne med når man sætter varmelegemet i???

Hej salvig67

Din gummipakning er nok blevet lidt stiv i kanten.

Du kan enten klippe en ny pakning af en gl. cykelslange, eller købe en tube flydende siliconepakning af det som man bruger til topdæksler på biler, det kan tåle de temp. som din vaskemaskine kan komme op på.

M.V.H.

Georg Gearløs

hmm - tænkte mig bare ikke om - det var ikke mig der tog varmelegemet ud, så jeg vidste ikke lige hvad der var hvad. Jeg gik direkte ud til maskinen igen og satte det rigtigt i...
dumme dumme mig...

tak for alle svar - maskinen har nu kørt uafbrudt i 2 dage for at komme ned i denne uendelige bunke vasketøj der havde hobet sig op.
Alt fungerer upåklageligt.

Denne tråd er nu lukket.

Salvig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis