Impeller på Mercury 70hk

Hej Alle! Ganske udemærket side I har her

Mit første spørgsmål: Er der nogen der kan forklare sådan ca hvor impelleren sidder på min min ældre Mercury 70 hk..?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror du kan se det her google kan oversætte siden så du måske forstår lidt mere.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Forstår ikke kritikken af linket, der er da både instruktion og beskrivelse af sådan en ting????

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

ja, nemlig. Det var en side jeg faldt over da jeg selv prøvede at finde ud af om imprelleren sidder under vand når motoren er sat i vandet.
Jeg har nemlig fået at vide fra en bådmotor mekanikker at sådan en impreller kan dø på stedet hvis man starter motoren uden imprelleren er våd.
Og så kom jeg til at tænke på at sådan en fætter ikke sidder under vand på en indenbordsmotor.??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman den 20-04-2009 19:48
Og så kom jeg til at tænke på at sådan en fætter ikke sidder under vand på en indenbordsmotor.??

Impelleren skal ikke sidde under vand. Den skal sidde i sit impellerhus som med en slange skal være forbundet til vandet. Så vil impelleren suge vandet gennem slangen og på den måde blive smurt.

Når man monterer impelleren smører man den som regel med enten glycerin eller opvaskesæbe og så kan den snildt klare at køre indtil den har suget vand. Da den sidder i et tæt system vil vandet ikke løbe ud af slangen når motoren stoppes, og så er der også vand til at smøre den næste gang den startes.

WS
Annonce
Okay... Men hvad så når en påhængsmotor har stået på land en hel vinter??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman den 20-04-2009 19:56
Okay... Men hvad så når en påhængsmotor har stået på land en hel vinter??

Så kan man nok godt argumentere for at man skal tilse impelleren for at undersøge om den er intakt, og i den forbindelse kan man så passende smøre den. Man kan sagtens opleve at en impeller overlever en "tørstart", men det er ikke oplagt.

WS
hammer du må fortælle lidt mere om hvad der er problemet er


Der er ikke noget egentligt problem, men jeg købte båd+motor i vinters så det kunne vel ikke skade at tilse/skifte den. Men skulle mene at jeg har fundet nogenlunde ud af hvor den sidder..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis