Nusse arbejde rundt om vinduer og døre

Hej LDS'er,

Nu er jeg langt om længe ved at lægge sidste hånd på renoveringen. Ifb. med alle de småting der skal laves er jeg i tvivl om materiale valg. Jeg skal have lavet en pæn ramme rundt om døre og vinduer hvor der er pt. er mursten/puds. De steder hvor jeg har mulighed for det vil jeg bare pudse op og spartle, men andre steder hvor der eksempelvis er et stort gab havde jeg overvejet at lime MDF plader fast og male dem over efterfølgende.

Ifb. med "limningen", findes der så en god lim til det formål, evt en hvor man har en stund til at justere pladen ind og sætte den ordentligt i vater inden den størkner?

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg forstår det rigtigt så er pudsemørtel det rigtige at bruge i dit tilfælde hvis det skal være ordentligt. Kan købes færdigblandet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Foto:

Pudsemørtel til at lime MDF plader fast til træ/puds underlag? 

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville skrue dem fast med karmskruer.
Eller ville silikone/acryl fugemasse måske være løsningen for dig.
Koludabyg,

Det var også ideen fra starten, men fladen er så ufattelig ujævn hvor der er mursten at det ville ende galt fra starten. De steder hvor jeg har mursten/puds havde jeg, som du selv beskriver tænkt mig at bruge noget fugemasse og områder med træ vil jeg blot klodse op og skrue dem fast.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hvordan kan man forsegle MDF så det kan tåle fugt, evt. regnvand der ryger ind fra vinduet?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også