Stolper til havelåge

Jeg skal sætte en havelåge op! Den måler 75 cm i bredden og 1 m i højden. Den vejer 10 kg. Jeg har købt stolper i 150 cms længde og de vil så skulle ca. 40 cm ned i jorden. Men nu bliver jeg i tvivl om stolperne er lange nok (kommer langt nok ned i jorden) til at det holder. De skal selvfølgelig støbes - men er 40 cm i jorden nok til at holde lågen?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Pernille
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det er nok ved jeg ikke, men jeg ville selv vælge den sikre og stikke dem dobbelt så langt ned.
Det afhænger vel i lige så høj grad af om støbningen går længere ned?
Hvis hullet blot bliver gravet dybt nok, og dermed går ned i de tidligere anbefalede 90cm, og fyldt med beton og stolpen sat de 40 cm ned i betonen er det jo det samme. Og så behøver man ikke ud at købe nye stolper. Det er jo ikke alle der altid ønsker at have ekstra tømmer på lager.
Du skal da bare støbe ned i 70 eller sådan noget i den dur. Det skal nok kunne holde stolpen skal jo bare de 40 ned som andre har beskrevet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Et tip: Du bør i hvert fald sikre dig, at der ikke er beton under spidsen af pælen (regner med at det er træpæle trykimprægneret til NTR klasse A( nedgravning i jord))?
Pælen skal kunne komme af med vand og ikke stå og soppe i en betonstøvle fuld af vand.
baadsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis